feste røtter sammen

jeg vil feste to røtter sammen, hvordan kan jeg gjøre dette? kan vel ikke bruke spiker eller skruer av noe slag, holder det med lim?, hva burde jeg gjøre?..
Akvariesilikon (fra dyrebutikk, ikke annen butikk). Koster under 100,- for en stor nok tube.
Evt. kan du skru dem sammen, som du sier.
men vil ikke skruer ha lett for å ruste?, det laget utenpå (er det sink..?) blirnesten alltid ødelagt når jeg herjer på..
har jo litt lim liggende, så det er vel bare til å lime, for sikkerhets skyld..
Skruver finnes i en rekke legeringer, og enkelte tåler miljøet under vann bedre enn andre.

Bruk av syrefaste skruver, er det mest holdbare.

Ellers er liming med enten spesial-epoxy eller akvariesilicon det mest gunstige. Jeg skal i løpet av uken teste ut en spesial-epoxy til nettopp dette formålet, og kan komme tilbake med info om dette holder røttene sammen eller ikke.
Kan ikke si at jeg har bare gode erfaringer når det gjelder silicon og røtter
hmmm.., har også silikon til bruk på trebåter liggende, men vet ikke helt om jeg tør å stappe den i karet mitt.. (båten forøvrig ble det til slutt brukt så mye silikon på, at den ble hetende aqua lene.. )

Ta en test du, og gidder du fortelle hvordan det gikk, å blir jeg veldig glad!

Takk for svar!
Ingrid!
(båten forøvrig ble det til slutt brukt så mye silikon på, at den ble hetende aqua lene.. ;))

HAHA! Du eier!

Ikke bruk trebåt-silikon, nei.
Digre svarte plaststrips gjennom huller i røttene virker fint.
Det finnes også plast skruer tro det eller ei. De snakket om det på atlanterhavsparken i sammenheng med noe som skulle gjøres i noen kar. Og de snakket om at det var et firma som lagde dette,firma navn huskes desverre ikke men om jeg finner det ut så skal jeg si ifra
Syrefaste skruer burde jo være trygt.
tusen takk for råd folkens!
jeg er åpen for alt.. plastskruer hørtest jo smart ut!, og holdbart..
bind de sammen med fiske-sene. Blir usynlig etter noen uker.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap