Farge tilsettning\pigment, til mur?

Noen som vet hvor men får kjøpt farge til å tilsette Hey'di K11?

Har drevet på å laget en bakgrunn til malawi karet.
Har gjort litt nå, og litt da, i et par mnd. nå...

Grunnet bagunnen med K11+KZ i går,.
Den ble litt lys, men ikke så verst:0)

Har kriblet i fingrene etter å legge ut bilder underveis, men hadde bestemt meg til å vente til jeg ble ferdig:0)
MEN.....

Har masse bilder fra hele prossensen, som jeg sikkert lager en egen tråd til, når jeg er ferdig(da inkl, skylling, og målinger)

Bilde 1 Halvtørket
Bilde 2 Tørket
Bilde 3 Over karet den skal stå i
Wow, du er jo rene kunstneren jo!
Dette må jo lages artikkel av, sånn at det blir lett tilgjengelig
Slal du legge på hey-di? Kan du ikke bare male, og så legge på klar epoxy til slutt?
Takk, takk:0)

Føler meg selv, ikke som noen kunstner;0)
Er ikke helt fornøyd, så noen plasser det blir gått over med tykk blanding,
og spartel.
F.eks i spekkene, på steinene.

Ingen epoxy, går for 3-4 strøk med K11+KZ.
Pluss at det blir gått over med div andre nyanser.
Tipper jeg skaffer sort og lys brun, farge tilsettning.

Disse to stoffene er jo laget for drikkevanns tanker.
Og jeg føler meg sikker på at de ikke gir ifra seg noe stoffer.
Vell å merke, etter en GOD skylling.
Hadde planer om å legge det i en bekk, men det blir det ikke noe av.
Jeg leverer inn all fisk, og tømmer karet helt.
Setter inn kun bakgrunnen, og fyller på med vann.
Har et håp om at daglig bytte på 50-70% i 1-2 ukes tid, vil holde.
Når ph kommer i nerheten av ønsket, fyller jeg i sand og stein.
Så skal karet få stå i 2-3uker til for så å se om nitritten har forsvunnet, fisk:0)

Pass GODT på hardhet og ph. Den kommer sannsynligvis til å øke. At fargetilsetningene til Hey'de er godkjent for drikkevannstanker betyr bare at den ikke avgir gift, ikke åssen den vil påvirke ph og hardhet. Jeg prøvde meg frem MANGE ganger før jeg lagde min bakgrunn Prøvde først uten å behandle husfixen. Det gav ph på godt over 8 rimelig fort, og der ble den værende tross i daglige vannbytter i mange uker. Husfix og Hey'de er omtrent det samme og vil gi samme virkning på vannet. Derfor valgte jeg å begynne på nytt igjen. Med husfix, Lady-maling og epoxy på toppen. Bakdelen er at da blir ikke bakgrunnen rimelig allikevel. Egnet epoxy er grisedyr.Jeg har prøvd flere DIY-løsninger. Både med og uten epoxy. Også den med silicon og sand på. Den var forsåvidt grei helt til mallene fant ut at de ville gnage av all sanden. Resultatet ble svære hvite flekker. Absolutt å foretrekke å kle hele greia med epoxy. Da blir den iallefall holdbar. Husk at epoxy godkjent for drikkevannskilder er heller ikke fri for gift før produsentens anbefalinger for etterbehandling er gjort. Min har stått i et år nå og er akkurat like fin som den var når den var "ny", og er også den eneste som fortsatt eksisterer.
Jeg er helt enig med Pettern i at dette kan bli en potensiell bombe. Hey'di KZ har en Ph på 9-10, og vil nok kunne påvirke vannet i lengre tid enn du har lyst til å vente på at den skal roe seg ned.

Kan forøvrig nevne at KZ er bassert på Carboxylert Butadien-copolymer, som er samme forbindelse en finner i F1 primer på flisekompaniet og TM Latex.

En skvett epoxy kan ikke være en uoverkommelig kostnad. Er jo bare å selge det som blir igjen
Leste i en tråd her, at det var noen som hadde epoxy til overs.
Men jeg husker ikke hvem det var, tror kanskje det var en gammel tråd som jeg kom over...

Skal ta en 20l test, med tilsvarende areal med KZ\K11.(10% skal i en 200l)
Så får jeg se utviklingen.

Hvis jeg kommer over noe billig epoxy, så er det jo ikke noe å tenke på.
hint, hint:0)

Men er det ikke noen som vet hvor man kan skaffe farge pigment?
TiE
Men er det ikke noen som vet hvor man kan skaffe farge pigment?

Forhør deg i male\ murerforetninger. Mener selv å ha sett dette på byggkjøp flere ganger.
Flisekompaniet etc bør også kunne skaffe fargepigmenter til f.eks fugemasse (kan sikkert benyttes til det meste, farge er farge)
Pigment skaffet fra Flugger farge:0)
Etter en ringe-runde til de fleste mur og flis butikkene, og mange male forettninger, endte jeg opp hos Flugger farge.

De hadde de fleste farge pigmentene, jeg har hørt om i akvarie sammenheng.

Endte opp med OXIDSVART, og GULOCKER.
Disse to, tror jeg skal "fixe" de fleste nyansene jeg trenger.
Grønn droppet jeg, da ting i akvariet har en tendens til å få den fargen likevell;0)

Mapecoat DV blir muligens innkjøpt neste uke, da jeg fikk et godt tilbud.
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap