Har putta sand i akvariet

Nå har jeg putta sand i akvariet.. Vannet er uklart.. Når kommer vannet til å bli vanlig? Har slått på pumpa og skal putte oppi sånn vannforbedrer..
Det tar normalt fra en time, til en uke til vannet er fritt for svevepartikler etter bytte av bunnlag.
Hos meg er det stort sett toppers etter ett døgn, noen ganger fortere, noen ganger saktere.
Det hele kommer ann på hvor effektiv filtreringen er, og hvor mye støv det er i bunnlaget

Dersom karet er fisk og planteløst, kan en kjøre på med en svært kraftig pumpe og ett meget fint filter, så er støvet borte etter svært kort tid (gjorde dette selv med ett 150L kar jeg starta tidligere i uka. Så ikke 10cm inn i dette etter å ha helt uvasket sand i karet (bevist), og etter ca 30min med en 2500L\t pumpe med en meget finmasket duk som filter, var vannet krystallklart)
Det ble bra i dag Hvis dere lurer på åssen det ser ut har jeg lagt ut bilde på profilen
Du var vist svært utålmodig med å få masse fisk i karet

Husk at karet neppe er innkjørt, og faren for dødelige mengder forurensing den første måneden er stor.
Vær derfor raus med vannbyttene, og snål med fôringen av fiskene denne perioden
Karet ble ikke startet opp i går.. Det har gått leeenge.. Og vært fisk oppi der lenge også..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap