2x720 liter+12x200 liter med steininnredning.

Har jobbet litte granne med planene rundt de nye akvariene jeg er i ferd med å bestille. Har så langt samlet omtrent 3-400 kg stein som skal inngå i endel av innredningene.

To av akvariene er på 720 liter med målene 160x75x60. Disse to er etter danske Aqualine sine standardmål. De to 720 literne skal stå direkte over hverandre i en stålreol som Andreas Bjørvik har sveiset til meg. Materialene er firkantrør på 80x80mm i 8mm godstykkelse. En riktig tung sak som skal tåle belastningen med stor margin.

De 12st. 200 literne er bestillt etter spesialmål på 100x50x40 fra Aqualine og skal stå i en porsareol med tre i høyden og 4 i bredden.

Den ene 720 litern skal bli artskar for en stor stim Tropheus sp. Den andre skal muligens bli artskar for en stim med frontosa. Dette er ikke helt bestemmt enda. Det er så mye jeg kunne tenke meg. En stim med discus frister også
Aaah, stein med struktur! Skal bli spanande å følge med på hva du får ut av dette!
Oi! Det var jammen ikke småtteri :O
Kommer nok til å se imponerende ut
Hvis du kikker ut av vinduet og ser et grønnskjær som lyser i nattehimmelen, så er det bare meg som er knallgrønn av misunnelse... helt her borte i Bergen ;P
Men lykke til, skal du ha
Det er ikke lite stein du har der. Men vi vil ha mer stein eller hva.??
Jeg vil ut og samle litt mer stein, jeg rekner med at du også vil ha mer
Alltid's greit og ha noe og velge mellom.
Så vi må ta ut et par ganger til i løpet av kort tid.

Jeg gleder meg virkelig til og se resultatet, hvordan det blir til slutt, tipper dette kommer til og se bra ut når det er ferdig.

Andreas Bjørvik

PS: Kule bilder

Jepp! Vi henter mer stein en av de neste dagene Andreas

Ring meg når du føler for en tur.
Håvard Støre Andresen
Jepp! Vi henter mer stein en av de neste dagene Andreas:) Ring meg når du føler for en tur.

Hei Håvard

Konge at du er fristet på Tanganyika nå da.. Skal bare friste litt med mine nye Frontosa Kitumba F1.

Deilige fisker

Mvh

Per Kristian
Hmmm.
Gleder meg til å se disse karene ferdig innredet:0)
Med dine egenskaper til å igjenskape naturens linjer, er det vanskelig å forestille seg hvor fet samling av kar, dette kommer til å bli.

Her er vell formelen: (12x200)+(2x720)+(HSA)=EYECANDY;0)

Hold oss oppdatert!

Lykke til!
Forresten litt synd at det ikke fulgte lyd med til de stein-bildene
Ser ut som om Håvard fremfører en stones-konsert ;D
Per Kristian Joa
Hei Håvard Konge at du er fristet på Tanganyika nå da.. Skal bare friste litt med mine nye Frontosa Kitumba F1. Deilige fisker Mvh Per Kristian

Jepp Akvarierummet ditt har vært en stor inspirasjon

Det er sikkert at jeg skal ha Tropheus i det ene karret. Har også lyst på frontosa.

Angående Kitumba? Får denne stor pukkel?
Håvard Støre Andresen
[ Jepp:) Akvarierummet ditt har vært en stor inspirasjon:) Det er sikkert at jeg skal ha Tropheus i det ene karret. Har også lyst på frontosa. Angående Kitumba? Får denne stor pukkel?

Hei Håvard

Nå skulle du sett akvarierommet
Nå er det klart for bygging av nytt akvarie på over 5000 liter der inne, alle de andre akvariene er solgt og jeg har kjøpt meg ny akvastabil effektline reol med 250 og 325 litere. Alle akvarier har BTN slim line bakgrunn og moduler limt i bunn. Deilig med nye akvarier.

Angående Kitumba så er det en Blue Zaire Kitumba, en enda mere sjelden enn Moba varianten som en lett kan få tak på i Danmark.
Denne varianten får ikke slik pukkel som f.eks Burundi som er den Frontosa som er kjent for pukkelen sin.
Du får bli med på tur til Danmark i slutten av september da skal vi ned en gjeng igjen og handle fisk/ utstyr.

Mvh

Per Kristian
Jeg er jevnlig i Danmark, men ikke akkurat for å handle. Deltar mer på arrangementer med foredreag osv. Godt mulig jeg melder meg på en ren handletur også, men jeg føler ikke at det blir noe billigere med tanke på de andre mer sosiale utgiftene som mat og drikke. Har også et par muligheter for engroshandel her på Vestlandet som du garantert kjenner til.

Det er nok Burundi jeg er ute etter, siden jeg ønsker en litt tung hengende kuppel. Blåfargen er kanskje ikke så intens, men det er formen som appelerer til meg.

Foreløpig er det en større utfordring med selve innredningenen. Har styrt på i hele kveld med å stable steinene i et lissom akvarium og leiter etter kombinasjonen av dramatiske fjellformasjoner og masse svømmerom. Det handler om kompromisser på mange plan. Poenget er å bruke lite volum og samtidig få stor dybde i innredningen. Når jeg vet at jeg må leve med en innredning i lang tid bruker jeg svært lang tid på den rent romgeometriske prosessen.

Ta gjerne kontakt hvis du ønsker konsultasjon og bidrag på innredningen av 5000 litern. Kunne svært godt tenke meg å delta i et såpass stort innredningsprosjekt.
hei håvard:D
skal dere ned med klubben? jeg er medlem i jæren akavarie klubb og jeg har bestilt 540 liter akvarium å skal ha frontosa i det ¨så viss dere skal ned til danmark så har du en ivrig 16 åring i egersund som gjerne blir med
Dette høres ut til å bli bra, Håvard

Regner med at steininnredningen nok en gang gir selvtillitten min en guppyknekk.

Har du flyttet?
Håvard Støre Andresen
Jeg er jevnlig i Danmark, men ikke akkurat for å handle. Deltar mer på arrangementer med foredreag osv. Godt mulig jeg melder meg på en ren handletur også, men jeg føler ikke at det blir noe billigere med tanke på de andre mer sosiale utgiftene som mat og drikke. Har også et par muligheter for engroshandel her på Vestlandet som du garantert kjenner til. Det er nok Burundi jeg er ute etter, siden jeg ønsker en litt tung hengende kuppel. Blåfargen er kanskje ikke så intens, men det er formen som appelerer til meg. Foreløpig er det en større utfordring med selve innredningenen. Har styrt på i hele kveld med å stable steinene i et lissom akvarium og leiter etter kombinasjonen av dramatiske fjellformasjoner og masse svømmerom. Det handler om kompromisser på mange plan. Poenget er å bruke lite volum og samtidig få stor dybde i innredningen. Når jeg vet at jeg må leve med en innredning i lang tid bruker jeg svært lang tid på den rent romgeometriske prosessen. Ta gjerne kontakt hvis du ønsker konsultasjon og bidrag på innredningen av 5000 litern. Kunne svært godt tenke meg å delta i et såpass stort innredningsprosjekt.

5000 literen skal innredes med Back too nature bakgrunner og moduler eller Pangea bakgrunn og moduler. Jeg har en god plan der

PS. Det er ikke Jæren akvarieklubb som arrangerer tur, men jeg og noen andre. Vi reiser ned og besøker akvarieforeningen i Ålborg og butikker / oppdrettere i nærområdet.

Mvh

Per Kr
okei:-)
Per Kristian Joa
[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Jeg er jevnlig i Danmark, men ikke akkurat for å handle. Deltar mer på arrangementer med foredreag osv. Godt mulig jeg melder meg på en ren handletur også, men jeg føler ikke at det blir noe billigere med tanke på de andre mer sosiale utgiftene som mat og drikke. Har også et par muligheter for engroshandel her på Vestlandet som du garantert kjenner til. Det er nok Burundi jeg er ute etter, siden jeg ønsker en litt tung hengende kuppel. Blåfargen er kanskje ikke så intens, men det er formen som appelerer til meg. Foreløpig er det en større utfordring med selve innredningenen. Har styrt på i hele kveld med å stable steinene i et lissom akvarium og leiter etter kombinasjonen av dramatiske fjellformasjoner og masse svømmerom. Det handler om kompromisser på mange plan. Poenget er å bruke lite volum og samtidig få stor dybde i innredningen. Når jeg vet at jeg må leve med en innredning i lang tid bruker jeg svært lang tid på den rent romgeometriske prosessen. Ta gjerne kontakt hvis du ønsker konsultasjon og bidrag på innredningen av 5000 litern. Kunne svært godt tenke meg å delta i et såpass stort innredningsprosjekt.

5000 literen skal innredes med Back too nature bakgrunner og moduler eller Pangea bakgrunn og moduler. Jeg har en god plan der

PS. Det er ikke Jæren akvarieklubb som arrangerer tur, men jeg og noen andre. Vi reiser ned og besøker akvarieforeningen i Ålborg og butikker / oppdrettere i nærområdet.

Mvh

Per Kr
dere får ha god tur har du et spesielt navn på dine frontosa uten pukkel? jeg synes di var mye finere enn di med den svære pukkelen

dere får ha god tur har du et spesielt navn på dine frontosa uten pukkel? jeg synes di var mye finere enn di med den svære pukkelen

Den Frontosaen jeg har heter Frontosa Blue Zaire Kitumba.

PK
hvor får jeg tak i frontosaen?
jeg fikk veldig lyst på den vakre frontosaen jeg og hvor får jeg tak i den?
bonefish.
jeg fikk veldig lyst på den vakre frontosaen jeg og hvor får jeg tak i den?

Der kan jeg ikke hjelpe deg desverre... Jeg er på jakt etter ca 10-12 stk selv..
Ikke lett å finne disse i Norge

PK
10-12stk
bor du nerme stvanger by? jeg vill gjerne se 5000 liter akvariummet ditt når det er ferdig
Har bygget den største steinmodulen som skal i Tropheus karet.

Den består av fire stein med fire poser betong i mellom. Disse betongdelene skal formes slik at dem ligner natursteinen. Denne ene modulen veier omtrent 100kg. De 8 delene i modulen er løse slik at det er lett å demontere/montere. Siden betongdelene er støpt mellom steinene skal pasningen være perfekt og gi steinene en sikker støtte.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap