- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- oppsetting av 450l
oppsetting av 450l
Da var nye karet på 450l satt på plass i stua.
Har ikke kjøpt bakgrunn til det, da vi ikke har funnet noen som falt helt i smak, så det skal vi prøve å lage selv. Ikke sikkert det blir så fint, men da har vi ihvertfall prøvd. Hvilken fisk som skal få flytte inn er vi ikke helt sikkre på enda, men er en stund til vi kan ha de oppi enda. Røtter har vi funnet ute, merkelig at det alltid skal begynne å høljregne når man skal ut for å finne røtter,stein etc..
Slenger opp noen bilder så kan dere se..
Hilde
Har ikke kjøpt bakgrunn til det, da vi ikke har funnet noen som falt helt i smak, så det skal vi prøve å lage selv. Ikke sikkert det blir så fint, men da har vi ihvertfall prøvd. Hvilken fisk som skal få flytte inn er vi ikke helt sikkre på enda, men er en stund til vi kan ha de oppi enda. Røtter har vi funnet ute, merkelig at det alltid skal begynne å høljregne når man skal ut for å finne røtter,stein etc..
Slenger opp noen bilder så kan dere se..
Hilde
Postet 17.08.07 kl 09:17
Stillig utgangspunkt
Dette blir nok bra.
Jeg tror det regner også her i Oslo!
Jeg tror det regner også her i Oslo!
Postet 17.08.07 kl 09:33
Postet 17.08.07 kl 09:42
Her er et par linker med litt inspirasjon hvis du har lyst:
Terrasser med Mallehuler
Diverse Malawi oppsett (bla litt ned på siden og trykk på navnene)
Terrasser med Mallehuler
Diverse Malawi oppsett (bla litt ned på siden og trykk på navnene)
Postet 17.08.07 kl 09:51
Postet 17.08.07 kl 10:10
Postet 18.08.07 kl 10:04
Postet 18.08.07 kl 10:08
Postet 18.08.07 kl 11:44
Postet 18.08.07 kl 11:47
Endret: 18.08.07 kl 11:48
Postet 18.08.07 kl 11:58
Postet 18.08.07 kl 12:01
nå er karet blitt fylt helt opp, men det er fortsatt grumsete så er ingen vist i å ta bilder av det, men håper det kommer seg om en stund.
har hatt oppi gugg fra ett annet kar vi har her. Ble litt usikker her nå, er det 14 dager eller 3 uker det skal stå..?
Er vel nå den verste tiden kommer, det å vente på at vi kan ha fisk i, men tiden får vi bruke på å bestemme oss for hvilken fiske sorter vi skal ha.
Hilde
har hatt oppi gugg fra ett annet kar vi har her. Ble litt usikker her nå, er det 14 dager eller 3 uker det skal stå..?
Er vel nå den verste tiden kommer, det å vente på at vi kan ha fisk i, men tiden får vi bruke på å bestemme oss for hvilken fiske sorter vi skal ha.
Hilde
Postet 18.08.07 kl 12:13
HildeMye flott der da. [URLBLOCK1] 1-4 bilde på linken vises en form for gress, noen som vet hva den heter? noen med erfaring med den eller liknende gress? Bilder av karet, skal ha mer sand oppi Hilde
Det er mest sannsynlig Lilaeopsis brasiliensis evt. med innblandet Glossostigma elatinoides med litt Riccia fluitans i bak kant.
Postet 19.08.07 kl 00:41
Blirnok et fint karr når du/dere er ferdige med det.
Eneste jeg må si er at det med alger skal du ikke være for siker på(at de kommer mener jeg).
Har selv 3 stk akvariumer som jeg/vi startet for ca.1 1/2 år siden(180 L, 220 L og 660 L), som vi og håpet/satset på at algene skulle legge seg etterhvert, både på bakruta og steiner/røtter. Men de har ikke kommet, karrene er faktisk uten alger(ihvertfall må de være mindre enn menneske øyet kan se), og i spesielt 1 av karrene så har jeg gjordt det meste for åfå alger(bortsett fra å slutte å bytte vann da, det kommer jeg aldri til å gjøre), så ikke vær for sikker på at den bakgrunnen vil bli "fin og alge bevekst" i løpet av kort tid, det kan faktisk ta mange år.
Eneste jeg må si er at det med alger skal du ikke være for siker på(at de kommer mener jeg).
Har selv 3 stk akvariumer som jeg/vi startet for ca.1 1/2 år siden(180 L, 220 L og 660 L), som vi og håpet/satset på at algene skulle legge seg etterhvert, både på bakruta og steiner/røtter. Men de har ikke kommet, karrene er faktisk uten alger(ihvertfall må de være mindre enn menneske øyet kan se), og i spesielt 1 av karrene så har jeg gjordt det meste for åfå alger(bortsett fra å slutte å bytte vann da, det kommer jeg aldri til å gjøre), så ikke vær for sikker på at den bakgrunnen vil bli "fin og alge bevekst" i løpet av kort tid, det kan faktisk ta mange år.
Postet 19.08.07 kl 08:25