oppsetting av 450l

Da var nye karet på 450l satt på plass i stua.
Har ikke kjøpt bakgrunn til det, da vi ikke har funnet noen som falt helt i smak, så det skal vi prøve å lage selv. Ikke sikkert det blir så fint, men da har vi ihvertfall prøvd. Hvilken fisk som skal få flytte inn er vi ikke helt sikkre på enda, men er en stund til vi kan ha de oppi enda. Røtter har vi funnet ute, merkelig at det alltid skal begynne å høljregne når man skal ut for å finne røtter,stein etc..
Slenger opp noen bilder så kan dere se..


Hilde
Stillig utgangspunkt
Dette blir nok bra.
Jeg tror det regner også her i Oslo!
badat
Dette blir nok bra. Jeg tror det regner også her i Oslo!


TROR???? Hvis du ikke er sikker på at det regner her etter denne sommeren må du gå i søvne

Her er et par linker med litt inspirasjon hvis du har lyst:

Terrasser med Mallehuler
Diverse Malawi oppsett (bla litt ned på siden og trykk på navnene)

Mye flott der da. 1-4 bilde på linken vises en form for gress, noen som vet hva den heter? noen med erfaring med den eller liknende gress?

Bilder av karet, skal ha mer sand oppi


Hilde
Cyberbob66
Her er et par linker med litt inspirasjon hvis du har lyst: [URLBLOCK1] [URLBLOCK2]oppsett (bla litt ned på siden og trykk på navnene)
var noe ffett på den sia mye var ikke så digg men spessielt dave laubach sitt kar synst jeg var digges
skal du ikke male denne bakgrunnen eller lime sand på ?

håpet er jo at den skal bli grønn av alger, med tid å stunder, lurer på om jeg skal feste litt sånn mose til den...
bilde fra oppfylling av karet

Hilde
det vil da ta utrolig lang tid ?
tror det da blir bedere hvist du silikonerer lit sand på åsså lar det gro alger på
fine røtter , hvilken treetype er det ?
er det optimalt å putte i karet ?
coolt hvist derre putter noen søramerikanere opp ^^
er enig i at det ville sett betre ut med litt sand på bakgrunnen nå til å begynne med, men jeg synes rett og slett det ikke er fint, derfor tenkte jeg mose nå til å begynne med, så får vi se
røttene har vi hentet i en elv, tresorten er jeg litt usikker på

Hilde
oki blir sikkert bra når algene en gang legger seg på bakgrunnen
synst sandbakgrunner er fint på noen bakgrunner
det er noen kar det barre ikke passer på da .
røttene var fine , fikk lyst til å dra i elva her å kjike nå
nå er karet blitt fylt helt opp, men det er fortsatt grumsete så er ingen vist i å ta bilder av det, men håper det kommer seg om en stund.
har hatt oppi gugg fra ett annet kar vi har her. Ble litt usikker her nå, er det 14 dager eller 3 uker det skal stå..?
Er vel nå den verste tiden kommer, det å vente på at vi kan ha fisk i, men tiden får vi bruke på å bestemme oss for hvilken fiske sorter vi skal ha.

Hilde
Hilde
Mye flott der da. [URLBLOCK1] 1-4 bilde på linken vises en form for gress, noen som vet hva den heter? noen med erfaring med den eller liknende gress? Bilder av karet, skal ha mer sand oppi Hilde


Det er mest sannsynlig Lilaeopsis brasiliensis evt. med innblandet Glossostigma elatinoides med litt Riccia fluitans i bak kant.

Blirnok et fint karr når du/dere er ferdige med det.
Eneste jeg må si er at det med alger skal du ikke være for siker på(at de kommer mener jeg).
Har selv 3 stk akvariumer som jeg/vi startet for ca.1 1/2 år siden(180 L, 220 L og 660 L), som vi og håpet/satset på at algene skulle legge seg etterhvert, både på bakruta og steiner/røtter. Men de har ikke kommet, karrene er faktisk uten alger(ihvertfall må de være mindre enn menneske øyet kan se), og i spesielt 1 av karrene så har jeg gjordt det meste for åfå alger(bortsett fra å slutte å bytte vann da, det kommer jeg aldri til å gjøre), så ikke vær for sikker på at den bakgrunnen vil bli "fin og alge bevekst" i løpet av kort tid, det kan faktisk ta mange år.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik, ungfisk
Reklame for plussmedlemskap