Noen forslag til design?

Hei,

Eg har kjøpt meg et nytt akvarium, Juwel 200l. Har ingenting inn i. Er litt usikker på kordan skal eg "designe" det... har 25 kg 0.33 sand i dag. Har noen forslag om kordan skal eg pynte akvariet ? helst med bilder hvis det er mulig...!

Alan
Hva med å begynne å stille seg selv noen spørsmål;

- Hva slags fisker skal du ha i dette akvariet?
- Hva slags omgivelser er disse fiskene vant til der de kommer fra?
- Kommer du til å følge opp med jevnlig stell og luking av planter eller ønsker du en enklere løsning som holder seg pent uten like mye plantestell?
- Og ikke minst; Hva syns DU er fint?
Ny begynner
hei,

Eg e en ny begynner... i akvariet skal eg ha planter og fisk m.m. Men hva slags fisk skal eg ha, har ingen anelse, det eneste eg vet, at eg skal ha fisk som trives rund 20-27 C.

Takk for tipset! skal tenke på det

Mvh.

Alan
Inaktiv bruker
Ta en titt på medlemsakvariene som du finner under diverse. Der får du sikkert mange ideer. Kos deg med innredningen den første tiden og vent ca en mnd med fisken
hmm.
Så det er ikkje lurt å ha fisken rett etter at eg har pyntet ferdig og hatt vann i karet ?
Inaktiv bruker
Filteret i pumpa må opparbeide en bakteriekultur som skal ta seg av fiskens avfallsstoffer. Hvis du setter inn fisk med en gang vil de ta kvelden (les: dø) av nitrittforgiftning. Så det lønner seg å smøre seg med tålmodighet og vente med fisken ja
takker
tusen takk for hjelpen! eg skulle kjøpe fisk med en gang...det var bra at eg fikk vite det i god tid :-P

bare å ta deg god tid her inne, og les litt ,forbered deg før du kjøper fisk.
Det er ofte greit å gå for kun en eller to fiskeslag med litt størrelse på, sammen med maller(ancistrus) og 2, kanskje 3 mindre arter.
Om en blander for mye, blir det mindre pent og se på, og mer kaotiske tilstander
Det første jeg ville gjort før du tar vann i er å legge isopor under sanden... Dette hindrer at glasset knuser ved steinras hvis du skal ha stein oppi. Stein er bla brukt i Malawi-kar. Ta deg en kikk på Medlemsakvariene her inne. Mye fint og du vil kunne finne masse ideer.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap