Er det noen som har erfaring med forskjellige bakgrunner?

Kikket litt på denne bakgrunnen til min 160 liter, men er usikker. Bygger den mye ut? Ser den naturlig ut? Lett å feste i akvariet?

Hva med denne? Er den tykk? Noen med erfaringer pluss minus med den?

160 literen skal være til mine L144 og jeg syns det ser så fint ut på bildet med en rot. Blir det rotete? hehe beklager ordspillet. Bør jeg heller satse på stein/klippe aktige bakgrunner?

Eller bare svart filt...? Blir det like bra?


Tar imot alle forslag med takk.
Siden lommeboken min ikke liker slike kjøpebakgrunner, så blir det kanskje feil å høre på meg
Men siden det er et mallekar, så kommer du vel ikke til å satse på masse planter, og da blir det nok kjedelig med slike bakgrunner som jeg har... Jeg synes du skal ta det du synes er finest, men også tenke på hva som vil stå i stil med de hulene du velger til mallene...

Av dem du linket til, så likte jeg papillon-bakgrunnen best... Men jeg har ingen av dem, så ikke hør på meg, altså
Blir en skiferhule til mallene Hvorfor ikke planter? Jeg hadde tenkt å lage jungel jeg. Er ikke det noe lurt?

Er nesten så jeg tenker mens jeg skriver for: dersom jeg har masse planter ser jeg jo ikke bakgrunnen og hvorfor bruke penger på det da.

Jeg har ingen kar med slik fancy kjøpebakgrunn fra før så jeg vet ikke jeg...
Elin Pedersen
Er nesten så jeg tenker mens jeg skriver for: dersom jeg har masse planter ser jeg jo ikke bakgrunnen og hvorfor bruke penger på det da.


Akkurat det jeg tenkte også... Hvorfor bruke penger på noe man knapt kan se... Men tenkte også at en del malleeiere ikke innreder med for masse planter i mallekar, sikkert for at mallene skal kunne vises bedre?
Godt poeng at man vil se dem bedre, men mine L144 er ikke sjenerte hehe. De er ute og fremme hele tiden og dessuten er de så knallfarget at de klarer ikke gjemme seg i grønt. Har en stor flott hann som tror han gjemmer seg i en Hygrophila corymbosa, men han skinner rett igjenom. Stakkar hehe.

Jeg må vel heller bruke litt mere plass på røtter enn jeg er vant med og da blir det vel mindre planter. Mulig at jeg "bare" lager min egen sandisopor bakgrunn igjen. Kan jo prøve med forskjellig farge på grusen
Hvordan er det med mallene? Gnager de vekk sanden på slik isopor?
Min datter hadde et slott inne i sitt kar en gang, men mallene gnagde rett og slett malingen av...
Det har jeg ikke engang tenkt på. Godt at man har lyse hoder som deg Aggi Jeg har ikke annet enn c-maller i karet jeg har sandbakgrunn så jeg vet ikke. Det er tenkelig at de vil lage hull.

Vet du hva jeg tenker filt mer og mer. Billig greit, lett og skifte hehe.
Filten går da an å bruke til pussekluter dersom du skulle finne på noe som frister mer?
Aggi
Filten går da an å bruke til pussekluter dersom du skulle finne på noe som frister mer? ;)


Jeg liker resirkulering
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap