- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Isoporplate
Isoporplate
Har fått med meg at det legges en isoporplate i bunnen på feks Malawikar...er dette noe som må til kun for den spesielle fisken,eller gjøres dette på alle større kar?
Jeg har selv brukt en isoporplate under karet for å fordele trykket,og lurer nå på om denne platen som enkelte bruker i bunnen på karet sitt har samme hensikt?
Jeg har selv brukt en isoporplate under karet for å fordele trykket,og lurer nå på om denne platen som enkelte bruker i bunnen på karet sitt har samme hensikt?
Postet 18.09.07 kl 12:37
Postet 18.09.07 kl 13:06
Postet 18.09.07 kl 18:52
Postet 18.09.07 kl 20:52
Postet 19.09.07 kl 10:39
Det mest brukte er med hjelp av en varmluftspistol, som brukes forsiktig til å smelte isoporkulene sammen.Aqua-Lenehvordan varmebahandles en isoporplate?
Hårføner funker det også - for den med mer tid og tålmodighet enn jeg har (og hår...)
Siste metode er åpen flamme. Dette krever meget stødig hånd, da en gassbrenner fort setter hele plata i fyr og flamme
Postet 19.09.07 kl 11:00
Hihi.. jeg brukte akkurat lighter på min isoporplate og fikk meg en overraskelse da det nesten begynte å brenne. Så da lånte vi pappa sin varmepistol.
På den aller første plata prøvde jeg hårføner og dette funka absolutt ikke. Drev på i ca 15 min uten at så mye som en kule smeltet inn. Satte føneren nærmere og da gikk sikringen i den fordi det ble for varmt inni føneren.
Har dere varmepistol (eller som jeg, pappaer med varmepistol) så prøv dette. Mye bedre resultat.
Linka
På den aller første plata prøvde jeg hårføner og dette funka absolutt ikke. Drev på i ca 15 min uten at så mye som en kule smeltet inn. Satte føneren nærmere og da gikk sikringen i den fordi det ble for varmt inni føneren.
Har dere varmepistol (eller som jeg, pappaer med varmepistol) så prøv dette. Mye bedre resultat.
Linka
Postet 19.09.07 kl 12:18
Postet 19.09.07 kl 16:18
Postet 20.09.07 kl 11:26