Føler jeg mangler noe?

Her er foreløbig oppsett av 180 l min, men føler det er noe som mangler, eller skulle vært annerledes.

Har noen tips til meg?

Er flere bilder i profilen min


[External Image]
Kanskje litt mer planter baki akvariet?
Jepp, mer høye planter i bakre del av karet, og løft opp den rota Det skaper litt nivåforskjeller og gir litt mer "høyde" og et blikkfang. Alle akvarier trenger et fokuspunkt, noe som drar blikket til seg.

Det er en slik redmoor-rot, er det ikke? De veier ingenting, så den kan du dandere nesten slik du vil. Jeg ville hatt enden uten grener så høyt opp som mulig, med alle grenene sprikende ned i karet fra f.eks. høyre hjørne i karet. Det gir en illusjon av at grenene på et tre på land som har falt i vannet, med grenene stikkende ned i vannet.
Langbladete planter i andre hjørne, f.eks. sverdplanter. Da har du to høyder, en på hver side, men med et åpent felt i midten som blikket dras mot.
Ja det er en redmoor rot, og den FLYTER, derfor har jeg lest hva for noe lurt du gjorde mona, festet med sugekopper er denne i enden til glasset.

Burde jeg ta den høyre opp, og sette noen større planter på høyresiden (ved enden av rota!) Kanskje ingen dum ide.

Det var meningen at greinene skulle gå nedover, men denne er litt får stor og må kappe den på en annen måte skal jeg få festet den med sugekopper igjen

Men tenkte kanskje jeg kunne få tak i flere røtter, eller grener som kan være ovenfra og nedover fra hjørnet
Er noen av disse alternativene bedre i forhold til rota?

Den med rota "rett ut fra sideveggen" var veldig bra
synst den siste var bedre jeg, den med rota rett ut fra sideveggen så veldig unaturlig ut.

Tull

Med feks vallisneria som vokser etter kortsiden, litt rundt armene på rota og dekker over "utspringet" kan det blir supert
Nå har det blitt slik....

Ble det for meget??? Er det noe jeg burde droppe her eller andre forslag?

Jeg synes det ser veldig lovende ut!
Jeg ville latt det stått slik en stund, sett hvordan det blir når plantene vokser seg mer til.
Er ikke lenge siden jeg begynte å "jobbe" med dette karet, men må si at jeg er super fornøyd med redmoor roten, dekorativ, men enkelte ganger vanskelig å hanskes med. Denne roten går i glasse på begge sider og "trælete" å få snudd og ordnet med, men uansett fornøyd med den. Og ikke for å glemme det jeg trodde var en "kjedelig" stimfisk, neontetra. Sjelden en stim gleder meg som denne stimen med 50 svarte neon. De livner til karet og fyller det så godt.

Må glise litt nok en gang i dag, kjøpte 11 stk c.panda, ca 2-2 1/2 cm store knøtt, sjarmerende.

Skal la det stå slik litt nå, men de fleste plantene her vokser som "pesten", er bare å klippe ned etterhvert.
Se der ja Det ble bedre! Godt jobba, Bettina
Det så veldig lovende ut mht det grønne, og som Darup nevner; la det stå litt nå og la ting gro seg til litt. Når det begynner å fylles ut litt og vokse, vil du se hva som fungerer hvor og hva som evt må flyttes. Om noe i det hele tatt da
Jeg synes alt i alt at karet ditt ble mye mer interessant å se på nå på de siste bildene, veldig pent
Ja, nå ble jeg plutselig enig med Mona og MC Darup
Flott!
Aggi
Ja, nå ble jeg plutselig enig med Mona og MC Darup :D


Og..*host*....det virket som det var litt av en overraskelse for deg? For det skjer ikke så ofte, liksom?
mona o
[QUOTE=Aggi]Ja, nå ble jeg plutselig enig med Mona og MC Darup :D


Og..*host*....det virket som det var litt av en overraskelse for deg? For det skjer ikke så ofte, liksom?
Er ikke så ofte jeg er uenig med dere...Tror jeg?
Takker og bukker for hjelp. Ble fornøyd etter litt endring.

Mona, hvor gamle tror du pandaene er, de er ca 2 - 2 1/2 cm, ikke så tykke.

Er de minste sjarmtrollene jeg har sett.
Bettina
eller slik


Synes denne så bra ut (nr 3 ), jeg ville nok også hatt litt mer planter bakerst i akvariet.


Edit: så ikke side 2, bra med planter nå ja
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap