Akvariereol prosjektet...

Da har jeg så smått begynt å legge planene og hørt på priser på to reoler.

Skal ha en reol med to 250 l oppå hverandre. En av disse skal ihvertfall huse corydoras av noen slag og den andre ønsker jeg meg et par med discus i.

Den andre reolen skal være to 63 l oppå hverandre. Det ene karet skal jeg bruke som spyttekar til malawiene og det andre som karantene kar. Har ikke slike kar pr idag og tror det er lurt.

Disse skal stå i gangen for der er det en "luke" som passer perfekt til dette.

Planene er slik :

[External Image]

Skal starte med disse 4 karene, men har mulighet for å sette inn tre kar i hver reol. De siste vil da bli litt høyt oppe, men vi får se.
Kommer jo også ann på lommeboka.



Etter å ha lest litt rundt her så begynner jeg å tvile på at reolen kommer til å holde 2*248 l. Leverandøren mente dette ikke var det beste.

Hmm... tror jeg skal starte med den minste reolen på 2*63 l jeg . Må se hva jeg gjør med den store.

Linka
Da er steget tatt og reolen på 2*63 l skal snart bestilles. Gleder meg som en unge. Har hørt på pris og den er neimen ikke ille nei.

Etter en del forandringer i planene har jeg nå gått til anskaffelse av en reol med tre 85 l i. To av de er delt så denne reolen passer perfekt til yngel og som spyttekar.

Legger ut bilder når alle karene er oppe å går. Har planer om å bygge dette inn litt slik at jeg kan skjule reolen og bare se karene.

Et av karene er oppe å går, men de andre skal snart innkjøres.

Høres spennende ut med en slik reol. Jeg har en lignende plan med 4 akvarier langs en 1,6m lang vegg i kjellerstuen. Ser frem til bilder, men fint om du nevner litt om kostnad også... :o)
Jeg kjøpte reolen brukt så det kom på litt over 1000 lappen.

Jeg må si at en slik reol gjør seg bra. Og det er et morsomt prosjekt å syssle med.

Bilder kommer som sagt inn etterhvert, men må bare få alle karene igang.

Mvh Linka
Tiden flyr og jeg er enda ikke ferdig med å sette opp alle karene i reolen. Har tre oppe å går nå, men gleder meg til resten av powerheadsene kommer slik at jeg kan få resten i sving og på vei til innkjøring. Er ikke bare bare nei.
Da har jeg fått saget ut og montert plater foran slik at lyset ikke trenger ut og lyser opp hele gangen. Skal male de sorte, men har ikke rukket det enda.
Skal også bytte ut lysrørene til noen bedre.

Uansett, her er bildene :

[External Image]

Øverste karet med reker og noen små SAE:

[External Image]

Midterste karet som huser cory/Apisto:

[External Image]

De andre karene er så og si tomme, men blir satt opp så fort filterene kommer.



Det ble veldig fint med de platene! Synes reolen din er blitt flott, og du har en spennende sammensetning/besetning.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap