- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Akvariereol prosjektet...
Akvariereol prosjektet...
Da har jeg så smått begynt å legge planene og hørt på priser på to reoler.
Skal ha en reol med to 250 l oppå hverandre. En av disse skal ihvertfall huse corydoras av noen slag og den andre ønsker jeg meg et par med discus i.
Den andre reolen skal være to 63 l oppå hverandre. Det ene karet skal jeg bruke som spyttekar til malawiene og det andre som karantene kar. Har ikke slike kar pr idag og tror det er lurt.
Disse skal stå i gangen for der er det en "luke" som passer perfekt til dette.
Planene er slik :
Skal starte med disse 4 karene, men har mulighet for å sette inn tre kar i hver reol. De siste vil da bli litt høyt oppe, men vi får se.
Kommer jo også ann på lommeboka.
Skal ha en reol med to 250 l oppå hverandre. En av disse skal ihvertfall huse corydoras av noen slag og den andre ønsker jeg meg et par med discus i.
Den andre reolen skal være to 63 l oppå hverandre. Det ene karet skal jeg bruke som spyttekar til malawiene og det andre som karantene kar. Har ikke slike kar pr idag og tror det er lurt.
Disse skal stå i gangen for der er det en "luke" som passer perfekt til dette.
Planene er slik :
Skal starte med disse 4 karene, men har mulighet for å sette inn tre kar i hver reol. De siste vil da bli litt høyt oppe, men vi får se.
Kommer jo også ann på lommeboka.
Postet 04.10.07 kl 15:04
Postet 09.10.07 kl 10:57
Postet 20.10.07 kl 01:14
Etter en del forandringer i planene har jeg nå gått til anskaffelse av en reol med tre 85 l i. To av de er delt så denne reolen passer perfekt til yngel og som spyttekar.
Legger ut bilder når alle karene er oppe å går. Har planer om å bygge dette inn litt slik at jeg kan skjule reolen og bare se karene.
Et av karene er oppe å går, men de andre skal snart innkjøres.
Legger ut bilder når alle karene er oppe å går. Har planer om å bygge dette inn litt slik at jeg kan skjule reolen og bare se karene.
Et av karene er oppe å går, men de andre skal snart innkjøres.
Postet 25.11.07 kl 21:32
Postet 25.11.07 kl 22:38
Postet 26.11.07 kl 10:27
Postet 03.01.08 kl 13:23
Da har jeg fått saget ut og montert plater foran slik at lyset ikke trenger ut og lyser opp hele gangen. Skal male de sorte, men har ikke rukket det enda.
Skal også bytte ut lysrørene til noen bedre.
Uansett, her er bildene :
Øverste karet med reker og noen små SAE:
Midterste karet som huser cory/Apisto:
De andre karene er så og si tomme, men blir satt opp så fort filterene kommer.
Skal også bytte ut lysrørene til noen bedre.
Uansett, her er bildene :
Øverste karet med reker og noen små SAE:
Midterste karet som huser cory/Apisto:
De andre karene er så og si tomme, men blir satt opp så fort filterene kommer.
Postet 20.01.08 kl 12:50
Postet 20.01.08 kl 21:52