Går det an å se hva slags stein dette er?

Hei!:p
Mamma har kjøpt noen steiner på hagesenteret, de er helt hvite og det kommer hvitt fra de hvis du "gnir" på de. Jeg tenkte kansje det var kalkstein, men er ikke sikker, så jeg legger inn et bilde jeg tok i full fart inn her=D

Kan noen se hva slags stein det er? Trur dere de går an å ha i akvariet? Hadde kansje vært litt fint med en haug;p Hvis dette er kalkstein, hjelper ikke det til skallet på eplesnegler?
[External Image]
Kanskje du skal spørre mamman din hva som står på kvitteringen. Tviler på at den bare selges som "hvit sten". Evt. ring hagesenteret og spør.

Ser forøvrig ut som kalk eller marmorsingel (kanskje kvarts). Vær obs på at avfallsstoffer i vannet omvandles til gift når ph stiger som følge av kalk eller marmorsingel i akvariet. Man må derfor heve ph forsiktig over flere dager.
Håvard Støre Andresen
Kanskje du skal spørre mamman din hva som står på kvitteringen. Tviler på at den bare selges som "hvit sten". Evt. ring hagesenteret og spør. Ser forøvrig ut som kalk eller marmorsingel (kanskje kvarts). Vær obs på at avfallsstoffer i vannet omvandles til gift når ph stiger som følge av kalk eller marmorsingel i akvariet. Man må derfor heve ph forsiktig over flere dager.


Trur du mamma beholder kviteringer eller?:p Nei, hvo viste ikke hva slags steind et var:p

Men jeg kan jo prøve å ha en bøtte med vann og putte noen steiner oppi, og teste vannet!;p
Det ser ut som marmor dette. Det er jo ikke verre enn at du tar en telefon til butikken, der su beskriver steinene. De vet trolig hva det er for noe.
Om ikke, bør de vite hvilken produsent og navnet på produktet, slik at du kan ta saken videre med dem.
Hadde helt glemt steinene:p Skal finne det ut snart... Ba mamma kjøpe en ny pose jeg, så får jeg se på posen, det stod nemlig der, men mamma kasta den... Og hvis jeg kan bruke de i akvariet, så har jeg mange

Men hvis det er marmor, kan jeg bruke de i akvariet da?
Odd Espen
Men hvis det er marmor, kan jeg bruke de i akvariet da?
Du kan, men dette vil påvirke både Gh og Kh oppover skalaen. Hvor høyt, det er umulig å si før en har testa dette.

Vær ovs på at slike hvite steiner er noen magneter på all mulig dritt, og de er skjelden hvite og pene spesielt lenge...
Frank Angell
[QUOTE=Odd Espen]Men hvis det er marmor, kan jeg bruke de i akvariet da?
Du kan, men dette vil påvirke både Gh og Kh oppover skalaen. Hvor høyt, det er umulig å si før en har testa dette.

Vær ovs på at slike hvite steiner er noen magneter på all mulig dritt, og de er skjelden hvite og pene spesielt lenge...

Da skal jeg pprøve å få testa de i en bøtte i morra... Hvis de hever Gh og Ph, så kan de jo passe til guppy-karet

Hvite stein har jeg fra før av(ikke samme type), så er klar over det:p Men syns det er litt fint=D
Odd Espen
Da skal jeg pprøve å få testa de i en bøtte i morra... Hvis de hever Gh og Ph, så kan de jo passe til guppy-karet:D
Så lenge en ikke snakker om Ph på 11, og Gh på 40 så
Frank Angell
[QUOTE=Odd Espen]Da skal jeg pprøve å få testa de i en bøtte i morra... Hvis de hever Gh og Ph, så kan de jo passe til guppy-karet:D
Så lenge en ikke snakker om Ph på 11, og Gh på 40 så

Hehe, nei det skjønner til å med jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap