Har noen prøvd Wolstad sand ?

Er det noen her som har prøvd, eller har Wolstad sand i akvariet ? Har en 40kg sekk, det er str 0,7-1,4 mm.Det står også på sekken, att den inneholder kvarts. Har prøvd magnet på den, og da sitter det igjen noen få sand korn på magneten, ikke mange i forhold til hva jeg har strødd over, det jeg lurer mest på, er att det ser ut som om det er litt glimmer i den ( kråke sølv). Er dette skadelig, giftig?

Mener jeg en gang så det lå en maken sand sekk, til den jeg har, i en zoo butikk i Drammen, den lå sammen med annen akvarie grus/sand.
Prøv med dette regnestykket:
- Et kar fullt av døde fisk = mange penger
- Velge å kjøpe en sekk med ordinær akvariesand = ikke fullt så mange penger
FriSmurf
Prøv med dette regnestykket: - Et kar fullt av døde fisk = mange penger - Velge å kjøpe en sekk med ordinær akvariesand = ikke fullt så mange penger

Ja ,det skjønner jeg også, men er ganske sikker på att jeg så en tilsvarende sekk,i en akvarie butikk, men det jeg lurte på ,er om glimmer er giftig?
Ut fra det jeg kan lese på produsentens side, ville jeg nok tatt sjansen derson sekken du har ikke er tilsatt noe ekstra. Wolstadand er jo i utgangspunktet kvartssand. Spor av glimmer har neppe noen betydning.
Takker for ett bra svar, skal se på sekken om det står noe om tilsetninger.

Når jeg leser på produsentens side, står det jo att dem leverer akvarie sand. Da blir det sand i 128 literen i kveld Akvaforum er flotte greier
Jeg ser for meg en dekorativ sand her... hvordan se den ut, har du bilde?
På bildet er sanden våt, tror den blir ganske fin sammen med juwel rock
bakgrunnen.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap