Trenger råd - Malawikar med Pseudotropheus demasoni

Hei,

Jeg trenger litt hjelp med akvariet mitt. Jeg er helt tom for ideer. Til nå har jeg brukt noen forskjellige fjellmoduler, og en romersk statue til skjulesteder.

Disse fiskene trenger flere plasser til å gjemme seg, og skape territorium.

Jeg er fornøyd med resultatet til nå, men jeg føler det er noe som mangler. Det er litt tomt. Jeg skal når jeg klarer å skaffe denne planten ha det oppi:[/I]Crinum-thaianum

Hvordan ville det blitt hadde jeg innstallert blålys på den ene pæra?

Er det noen som har lyst å bidra med konstruktiv kritikk =)?

LINK TIL AKVARIEPROFIL

[External Image]
Jeg ville ha bygd steinene høyere i akvariet,. Demasoniene beveger seg ikke langt over stenoppsettningene, så du får mye "dødplass" i akvariet ditt.. I Demasonikaret mitt har jeg sten i 3\4 av høyden i akvariet.. Ville også ha bygd opp stenformasjonene sånn at det fks ser ut som en +(kryss) ovenfra.. Prøve og skape litt plass(territorier) på denne måten, da jeg tror du kommer til og få et lite problem ifht størrelsen på akvariet ditt.. Men det betyr ikke at du får det! Alt må prøves Blått lys kan bli pent, men mye av sortfargen demasoniene dine får etter hvert kommer, kan da bli mer blålig.. Det kommer vel litt an på hvsa man liker...

Etter min personlige mening ville jeg satt statuen på hylla, tror ikke du finner mange romerske statuer i malawi..
Synes du skal bygge litt stein i høyden,så får de flere gjemmesteder.
Crinum thanaium er kjempefin i malawikar,bare pass på løken....malawi elsker planteløkDu kan bygge stein rundt løken.
En annen plante som er pen i malawikar,er denne.
I profilen står det at den vokser sakte,men det er ikke min erfaring,mine vokser raskt som juling
Det eneste er at dette ikke ekte steiner, det er moduler som er kjøpt

Link til modul

De har veldig god pass inni, uten at det ser sjenerende ut. Mange "falske" akvariegjenstander ser jo ikke ut i måneskinn, men jeg falt for disse modulene for de ser naturlige ut, de har god plass inni til hjemmesteder, og de passet med bakgrunnen min. Men hvis jeg legger dem i høyden så ser de ikke ut i det heletatt, grunnet tomrommet. Derfor tenkte jeg at jeg måtte erstatte tomrommet med lange planter eller lignende.

Forresten demasoniene benytter veldig godt tomrommet i høyden, unntaken de to hannfiskene som vokter konstant hver sitt fjell.

Hehe så du likte ikke statuen Kristian? Vel, jeg vet ikke hvorfor, men den har jeg skikkelig sansen for =) Kjøpte den av noen her på forumet.

[External Image]

Men hva syns dere om blålys? Pleier det å være velykket? Jeg tenker fargene på diskene vil bli med uthevet?
Sebastian Schei
Det eneste er at dette ikke ekte steiner, det er moduler som er kjøpt [URLBLOCK1] De har veldig god pass inni, uten at det ser sjenerende ut. Mange "falske" akvariegjenstander ser jo ikke ut i måneskinn, men jeg falt for disse modulene for de ser naturlige ut, de har god plass inni til hjemmesteder, og de passet med bakgrunnen min. Men hvis jeg legger dem i høyden så ser de ikke ut i det heletatt, grunnet tomrommet. Derfor tenkte jeg at jeg måtte erstatte tomrommet med lange planter eller lignende. Forresten demasoniene benytter veldig godt tomrommet i høyden, unntaken de to hannfiskene som vokter konstant hver sitt fjell. Hehe så du likte ikke statuen Kristian? Vel, jeg vet ikke hvorfor, men den har jeg skikkelig sansen for =) Kjøpte den av noen her på forumet. [IMG]http://akvaforum.no/images/aquarium/thumbs500/11853_071013115759.jpg[/IMG] [B]Men hva syns dere om blålys?[/B] Pleier det å være velykket? Jeg tenker fargene på diskene vil bli med uthevet?

Hehe Stutuen er fin, men kansje ikke i et akvarie.. Men heldigvis har vi forskjellig smak, vi mennesker!

Grunnen til at de bruker mye av øverste del av akvariet, kan være at de rett og slett ikke får lov av de dominante hannene, til og være blandt stenene, der de egentlig hører hjemme.. Ikke vet jeg, disse demasoniene er mine første malawi, da jeg egentlig er en tangagutt

Det jeg liker med blålys er at du får veldig klart og "rent" vann.., Generelt sett synes jeg blått lys(actinic) kun passer seg i saltvann og malawi.. Jeg selv har 16.000 k fargetempratur på mine lys, og de framhever blåfargen godt.. Det er vel t8 belysning i juwelkaret ditt, så da ville jeg ha kjøpt et lysrør som heter Powerglo, det har 18.000 k og gir et meget sterkt lys og ligger langt inne i det blå spekteret..

Jeg har selv Crinum i mitt malawi akvarie, og den får hvertfall stå i fred, enn så lenge

Ta deg en tur ut i skauen, så finner du kansje noen sten som passer inn med modulene dine, det er jo bare og bygge de over modulene..

Noe jeg ville vurdert, er og lime fast modulene på filteret ditt, eller kansje siderutene- for og så lage litt overheng osv.. Jeg har en Back to nature modul som overheng i mitt kar, og demasoniene elsker og race rundt og under den.. Med dette får du også et større inntrykk av dybde i karet..

Sender med en hilsen fra mine demasoni..

Men det er artig fisk vi har! Har kun hatt mine i 3 uker, men det er mye fart og spenning,. Mini tropheus som fræser rundt
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap