- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Går det greit å kappe Aquarock bakgrunn?
Går det greit å kappe Aquarock bakgrunn?
Akvariet jeg ønsker å ha bakgrunn i er 80 x 39 (målt med målebånd utvendig.) Bakgrunnen jeg ønsker er 75 x 40 og neste str. (som er 200 kr dyrere) er 95 x 35 . Her er bilde: http://aquamanias.no/site/maler/x/default.asp?case_vis=produktutlistning&HKatID=13&katID=12
Hvilken ville dere valgt? Enten må den kappes på enden eller i bunn, for 40 cm høyt tror jeg akkurat ikke går. Med 75 cm lengde må jeg vel trikse det litt til i ene enden. Ikke sikkert det gjør noe.
Tror selv det skal gå bra å kappe den da jeg leste et sted at den er i plast. Hva bør jeg bruke til å kappe med? Er det noen som har vært borti disse bakgrunnene?
Hvilken ville dere valgt? Enten må den kappes på enden eller i bunn, for 40 cm høyt tror jeg akkurat ikke går. Med 75 cm lengde må jeg vel trikse det litt til i ene enden. Ikke sikkert det gjør noe.
Tror selv det skal gå bra å kappe den da jeg leste et sted at den er i plast. Hva bør jeg bruke til å kappe med? Er det noen som har vært borti disse bakgrunnene?
Postet 14.10.07 kl 00:39
Postet 14.10.07 kl 01:14
Pussig at høyden gikk ned på den nest minste modellen
Jeg hadde helt klart valgt å la bagrunnen gå helt ut til endeveggene, for å få det så pent som mulig. Bakgrunnen plasseres skjelden helt i flukt med glasset i høyden, så der henter du vel en cm eller tre, alt etter hvilket armatur du har etc.
Den glippa som blir under, ville jeg fyllt med blåsvamp. Dette for å unngå at fisk graver seg ned under veggen, og i verste fall plutselig inner ut at livet bak bakgrunnen er så himla festlig Skal du ha gjennomføring av vann i bakgrunnen, vil denne tynne svampebiten ha litt effekt der også, selv om det er bare litt
Aquarock skal forresten være helt kurant å bearbeide.
Jeg hadde helt klart valgt å la bagrunnen gå helt ut til endeveggene, for å få det så pent som mulig. Bakgrunnen plasseres skjelden helt i flukt med glasset i høyden, så der henter du vel en cm eller tre, alt etter hvilket armatur du har etc.
Den glippa som blir under, ville jeg fyllt med blåsvamp. Dette for å unngå at fisk graver seg ned under veggen, og i verste fall plutselig inner ut at livet bak bakgrunnen er så himla festlig Skal du ha gjennomføring av vann i bakgrunnen, vil denne tynne svampebiten ha litt effekt der også, selv om det er bare litt
Aquarock skal forresten være helt kurant å bearbeide.
Postet 14.10.07 kl 10:39
Postet 14.10.07 kl 12:38
Vil annbefale deg å bruke en vinkelsliper, evt en Dremel med kutteskive, som Vibsi sier, er den ganske sprø. En vannlig håndsag tar fort kvelden siden den er så hard, med dårlige tenner på saga risikerer du at du blir stående å "pjæske" til den sprekker. Det blir mye støv om du bruker vinkelsliper og Dremel, så det annbefales å gjøre dette utendørs.
Dremel.
Dremel.
Postet 14.10.07 kl 12:54
Postet 15.10.07 kl 00:44