skjelett eller skjeletthode pynt?

jeg tror denne passer best her.

vet dere hvor man kan kjøpe skjelletter eller skjeletthoder for akvariet?

Jeg ville nå sakt at du skulle finne deg ei skikkelig pen rot og sette den inn i stedet for noe som ikke passer inn i det hele tatt.
Nå var det vel ikke akkurat dét trådstarter spurte om, Geir.

Hodeskalleliknende akvariepynt er ofte hul, og gir derfor fine skjulesteder for mange fiskearter(som ikke bryr seg om hula er kunsthåndtverk eller en gammel kaffekopp).
Har sett enkelte dyrebutikker ha inne flere slag jeg, naits.
Plussmedlem
Skal det vera hodeskalle burde det vera ein ekte!
Men en ekte blir vel å tulle med vannverdiene(?).
Plussmedlem
Neppe så mykje - men då forutsett eg sjølvsagt at det ikkje er mykt vev igjen som kan råtne...
Holger Lockertsen
Skal det vera hodeskalle burde det vera ein ekte! :-D


Et malawi kar fult av ekte hodeskaller burde vel opprettholde en grei Ph
Masse fine "huler" og greier, hehe..
Plussmedlem
Gedigen avsporing her, men eg kan levande forestille meg Malawikaret til Hannibal Lecter...

What did you see, akvafil, what did you see?
NÅ fikk sikkert en del akvarister et helt nytt syn på høstens fårikål-sesong, med saueslakt i tusentall... og med det en masse tilgjengelige hodeskaller

Men de må renses ved koking i maaaaange timer først da, og så renspises av spesielle kjøttetende åtselbiller for å bli kvitt hver minste smitt og smule av kjøttrester....*hehe* Og så blekes de for effektens skyld.

(Har sett det på tv, et amerikansk firma som hadde funnet seg en svært spesiell nisje i markedet... de laget og shippet ekte, komplette skjeletter verden over, til bruk i undervisningsøyemed stort sett, av absolutt alle dyreslag! Alt fra en hval til bison og ulv holdt de på med for øyeblikket da tv-programmet ble laget)
Skulle tro man kan klare jobben til gjødselbillene selv... Smalahovve smaker godt, det... Men det ser jæ***g ut... Kjevemusklene er best... Men de er jo røyka, da... Vet ikke hvordan røyka skalle funker i karet? ;P -Og så er de vanligvis kløyvd i to...
Husker jeg fant et saueskjelett i en "grotte" når jeg var liten.. Jeg lata som det var menneske skjellet husker jeg.. Var en litt nøtty professor når jeg var liten :P
Men et helt menneske skjelett ville vært stilig i et piraya kar
Bein er såpass hardt, at det sakte vil løses i vannet. Påvirkningen av Gh\ Kh vil derfor være liten.
Men skal en ha ekte saker, må en sørge for at det ikke er mye beinmarg igjen inni beinene, denne vil rett å slett råtne.

Har mer enn en gang tenkt tanken om en breiflabb-kjeft litt på gløtt i ett kar. Selvsagt helt strippa for kjøtt. Ville vært kult å se åler og lignedene åle seg gjennom øyehuler etc
Frank Angell
Har mer enn en gang tenkt tanken om en breiflabb-kjeft litt på gløtt i ett kar.


Hørtes spennende ut
Sett opp et "show case" akvarie da vel?

Med riktig belysning (spotlight rett ned på hodeskallen) for stemningens skyld, svart bakgrunn, svarte steiner og mørk innrednign forøvrig, tror jeg et slikt akvarie hadde blitt litt av et skrekk-scenario Kunne vunnet fotokonkurranser med et slikt bilde

Bor ikke du rett ved havet og kan fiske opp DEN breiflabben?
mona o
Bor ikke du rett ved havet og kan fiske opp DEN breiflabben?
Joda, bor rett i havgapet, men dette er en fisk en normalt ikke får uten å sette garn.

Men kjenner ett par fiskere som tar slike jevnlig, mulig jeg tigger meg ett hue eller tre. Altså breiflabb-huer. Og for ikke å la noen misforstå - fisken breiflabb
det hørtes litt stilig ut med et ekte sauehode i karret, men litt mye slit.
Da jeg var lita plasserte jeg en gang en død slange i en pissmaurtue. Tok ikke lange stunden før det var renspist og bare skjelettet lå igjen. Et lite tips til den som vil fjerne mest mulig av det organiske materialet før det havner i akvariet
Dette må nok foregå i den varme årstiden, og det er best å ikke vente for lenge før en fisker det ut av tua igjen, for ellers forsvinner vel skjelettet også.
Må vel si at det hadde vært kulere med en ekte hodeskalle ja! Synes ikke plast gjør seg så naturlig i et kar jeg da, men det er da min mening. De fleste zookjeder pleier å ha disse inne.

Fredrik
er det lovlig eller mulig å ha en ekte menneskeskalle da? kanskje fra noe legekontor eller noe.
naits
er det lovlig eller mulig å ha en ekte menneskeskalle da? kanskje fra noe legekontor eller noe.


Hvis du har avdødes samtykke til dette vil det nok gå greit. Men det spørs om du får det da.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap