Skjule varmekoble med mose

Vet ikke helt om denne skal her, i teknisk eller i planter men men.

Er det noen problem å kle inn en varmekolbe i mose? Viktig at både mosen og varmekolben trives :P
Trond Ferkingstad
Vet ikke helt om denne skal her, i teknisk eller i planter men men. Er det noen problem å kle inn en varmekolbe i mose? Viktig at både mosen og varmekolben trives :P


Det tror jeg går dårlig. Mosen vil nok bli litt "svidd", og ikke trives med den intense varmen fra koblen.
Det jeg var litt redd for.. Noen andre tips til å skjule en varmekolbe i et lite akvarium ?
Ha den bak en tett plante? Eller bak en bakgrunn som jeg har i mitt lille kar.
Stengelplanter fungerar finfint.
Eg har Rotala rotundifolia i karet mitt og den veks veldig fort!
Dei får ein fin raud farge ved sterkt ljos. Mine får bare sterkt nok lys til å bli lidt raude når dei når toppen av karet, men veksten er fortsatt veldig rask.
Lett å formere er han også. Klipp av ein bit og sett i sanda.
Legg den nederst på bunnen langs bakglasset. Da får du ikke problemet med at den går seg for varm ved vannbytter heller. Hvis du planter planter foran, så blir den tilnermet usynlig
Om du putter varmekolben inni et større rør, så den liksom ligger midt i, er jeg overbevisst om det burde kunne gå. .
Varmekolben bør ha god sirkulasjon rundt seg. I et lite akvarium kan det fungere bedre å regulere varmen med lysintensitet, avstand til lyset og lysets varighet.
går helt fint å skjule varmekolben med javamose, gjør det selv i et av karrene, sett varmekolben nederst i bakruta å skjul den med javamose.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap