Stein til malawi kar.

Jeg holder på å sette opp et 350 liter malawi kar. Går ganske seint pga jeg venter på at den lokale dyrebutikken skal få inn den rette sanden.

Jeg har lyst å ha kalkstein for det meste, men disse er jo så ekstremt dyre. Synst det blir for dumt å bruke tusenvis på stein når jeg bor i et av verdens rikeste land. Har allerede kjøpt 3 stk.

Er det noen som vet om andre steder en dyrebutikkene hvor jeg kan få tak i kalksteiner eller lignende for en billigere penge?
Du kan jo bruke stein i fra fjæra da,ser mye mer naturlig ut
Nåe det gjelder sand så kan du godt bruke biltema sin blåsesand,den fungerer helt utmerket
må si meg enig med sølvi.
var nylig og plukket en hel haug med stein i fjæra. du kan jo kikke på profilen min hvis du vil, har bilder av steinene der. mulig du kan hente noe inspirasjon

så kan du heller bruke kalksteinen i bunn, under annen stein, for å stabilisere vannverdiene.
Ja de steinene ser jo bra ut de Nå har eg da vert og kjøpt kalkstein for 700 kr og jeg trenger litt mer, så jeg tror jeg tar en blanding. Sand har jeg også fikset så nå begynner det å ligne på noe

Trenger bare fisker :P
vet ikke om det er slike stener du er på jakt etter? de virka i hvertfall ikke dyre der..
Grrrotle
Ja de steinene ser jo bra ut de :) Nå har eg da vert og kjøpt kalkstein for 700 kr og jeg trenger litt mer, så jeg tror jeg tar en blanding. Sand har jeg også fikset så nå begynner det å ligne på noe:) Trenger bare fisker :P





Hvis du først har kjøpt kalkstein,så tror jeg at jeg ville kjøpt mer av de og ikke blandet inn andre typer stein. Tror det vil virke litt rotete ellers,men det er jo bare mitt syn på det

mvh. Sølvi
Ja det blir helt sikkert kalk stein. selv om det svir. På den nettsiden var det jo billig men blir vel dyrt å sende stein :P
Grrrotle
Ja det blir helt sikkert kalk stein. selv om det svir. På den nettsiden var det jo billig men blir vel dyrt å sende stein :P
Ta turen innom en Tropehagen-butikk. Kjeden skal ha kampanje på alt av stein og røtter, enten nå i november eller desember (husker ikke, men det er mye å spare her!)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap