Salongbord Akvarie. Fisk?

Har akurat kjøpt meg et salongbord akvarie. Har tenkt på disse fisketypene-
Scalare, Guppy, Kardinal-tetra, Glødebåndstetra, Black Molly, Rød Platy, Danio Rerio (Sebrafisk), Mysteriesnegle og noen algespisere.
Er dette en bra kombinasjon?
Takker for alle svar.
Spørs helt hvor stort det er, og hvordan filtrering du skal ha. Er jo ikke akkurat pent med ei svær pumpe stående sidenav bordet.

Skal dette bordet brukes som bord? da vil fiskene antakelig bli veldig stressa av all bevegelsen og alle lydene det blir over og rundt de.

Skriv litt om hvordan du har tenkt å ha det, så blir det lettere å si noe
Ser i profilen din at du vil ha krabbe.

Det som er mulig å gjøre er å innrede akvariebordet med ett landområde, da de fleste krabber vil ha dette.
Da kan du ha det som "artsakvarie" for krabber.

F.eks. bygge en øy i midten av bordet eller i ene hjørnet, og ha vann bare halvveis opp.

kunne selv tenkt meg dette oppsettet med krabbe, men i akvarium, ikke i et bord
Jeg har krabbe men det er i et annet akvarie.
Jeg har en sjult pumpe i det ene benet, har innredet akvarie med en del planter og stein i midten, og et colloseums bygg med hult rom inni, tror det blir nok av hjemmesteder.
Men lyder er det vel like mye av ved akvarie ved siden av, og de
i har det fint.
Bruker brikketer på bordet til glass, så det blir minimal lyd.

Remi
Inaktiv bruker
remi_guss
Har akurat kjøpt meg et salongbord akvarie. Har tenkt på disse fisketypene- Scalare, Guppy, Kardinal-tetra, Glødebåndstetra, Black Molly, Rød Platy, Danio Rerio (Sebrafisk), Mysteriesnegle og noen algespisere. Er dette en bra kombinasjon? Takker for alle svar.


Eg har hatt eit slikt bord. Scalaree kommer til å vere for sky, og dei kommer til å dø.... Kan på ein måte nesten samenlignes med discus... Og dei håper eg du ikkje hadde putta oppi for å si det slik.Dei reagerer på bevegelsene rundt også, ikkje bare dunkingen oppå. Og dersom du stikker hodet oppi å får noen til å banke forsikti på plata blir du nok overrasket over kor godt du hører det... Kan på ein måte nesten samenlignes med discus... Molly og platy vil klare seg ba. sikkert tetraene, guppyene, og sebrafiskene også. Algefiskene vil nok ha det supert nedi med så stor flate.

Har du lyst på en helt annen ide, så kan eg anbefale malawi En haug med lava stein i midten, biltema sand, og noen fargerike malawi. Kommer til å bli melt supert om du liker den type fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap