Ser dette OK ut ? Trenger litt tips!

Jeg er ikke så "god" med fisker og akvarier .
Jeg ser på deres akvarier og bare ønsker mitt kunne være som deres, men jeg får det rett og slett ikke til. Finner aldri de rette plantene , og de fine fiskene, og nor jeg finner det har jeg ikke penger. Men siden bursdag min nettopp har vært fikk jeg en del penger og masse av det skal brukes på akvariet for å pimpe det opp! men jeg greier det ikke alene, trenger rett og slett hjelp av dere proffer.. Er ute etter f.eks et middel som gjør at vannet bli klarere og friskere for fiskene å svømme i , fine planter som er bra å ha i akvariet , Fisker har jeg nok fra før av så det trenger jeg ikke, god mat , god pompe osv!Føler liksom at jeg aldri blir fornøyd.

Sånn ser akvariet ut nå :

[External Image]

Har en del av disse plantene, vet ikke om de er bra eller ei :

[External Image]

Om det er noe spessielt dere ønsker bilder av , så dere kan se om er riktig, kan jeg gjerne ta.
Æ syns akvariet ditt er fint det)
Men hvist du trenger tips,så kan det hjelpe hvist du forteller hvordan vannverdiene din er,tempratur,hvilken pumpe du har,hvordan lys du har osv.
Og ikke minst hvilke fisker du har..
Frem med rota, og fordel plantetypene ut fra hvert sitt hjørne, så blir det fort bra.
Skulle hatt mer stener
jeg tror det hadde blitt penere med en helt sort bakgrunn en den plantegreia.. men det blir jo opp til hver enkelt å ebdømme egentlig =)

det kunne kanskje gjort seg med noe anubias i front?
Nå har jeg ordnet i akvariumet atter en gang , ser dette bedre ut? tror ikke jeg skal holde på å ordne det så mange ganger:

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Syns det var fint før, men nå ble det kjempefint!
Synne_W
Men siden bursdag min nettopp har vært fikk jeg en del penger og masse av det skal brukes på akvariet for [B]å pimpe [/B]det opp!

Har du sett litt for mye på MTV og programmet "Pimp my ride"?
*knis*

Fra litt moro til alvor:
Jo, jeg synes akvariet ditt ble bedre med naturlig stein plassert i en slik steinrøys. Men et godt tips er å ikke blande utpreget kunstige pynteting med naturens ekte varer. Som f.eks. det boblende, kunstige skjellet som ligger synlig fremme over steinene der. Selv ville jeg skjult det skjellet litt bak steinrøysen, så ikke de to tingene skjærer seg litt mot hverandre.

Men ellers synes jeg du er på god vei Stå på! Når plantene har fått strekt seg litt og grodd litt til, så blir det mye frodigere også.
Vekk med bakgrunnen, mal bakveggen sort med acrylmaling.
Eller snu bakgrunnen? Er den ikke "akvariumbutikkblå" på baksiden. Hadde det i rekekaret mitt før
Karret ditt er fint det.
Men jeg er heller ikke noe særlig for slike kunstige ting som den bobble blåseren du har i karret(men det er smak og behag).
Karret ser mye bedre ut nå enn det det gjorde, så du gjør helt klart store framskritt.
men poenget med akvarium er at DU liker det-og ikke alle andre....

Husk når du driver å skal ommøblere karret ditt, så stresser det fiskene utrolig mye, så ikke rot oppi karret hverdag.

Et råd kan jeg gi-skal du forandre innredningen i karret, så sitt og tenk hvordan du vil ha det før du begynner å rote nedi. Og la det gjerne gå uker mellom hver gang du har hendene oppi karret(mye stress for fiskene kan foråsake sykdomms utbrudd på fiskene dine).
Tussen Takk for svar dere
Skal prøve så godt jeg kan.

mona o :
Kanskje litt formye MTV ja , men hvordan skule den?
Gjømme den bak steinene ? Kan prøve på det ja
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap