Huff blir aldri fornøyd...

dette er karet mitt sånn som det er nå
jeg har prøvd mange settinger i karet og jeg må innrømme at jeg ikke har veldig mange planter men jeg kjøpte nye i dag(de som står til venstre på bildet).
jeg kan kanskje ha noen steiner og sånt men jeg er ikke sikker så jeg lurer på om jeg kan få noen fiffige ideer til karet, jeg har sett på innlegg som disse og gått inn på lenker osv hvor det er mange fine akvarier men jeg trenger et annet syn på mitt akvarium.
setter stor pris på alle innlegg!!

Hvis du kjøper minst 5 planter til, vil du få det fint og frodig kanskje vil du invistere i en bakgrunn??... kanskje en til rot??
Mer planter. Definitivt.

Bakgrunn av noe slag. Du kan male på bakgrunn (på utsiden, selvsagt), med sort eller blå acrylmaling.
takk for tipsene! ja jeg jobber med bakgrunnen, men burde jeg kjøpe nye planter eller burde jeg vente til de adre plantene vokser litt slik at de sprer seg??
kjøp noen planter til, og etter noen uker vil det bli frodig! javabregne?
Tor egentlig det er greit om du setter inn de fleste plantene samtidig. Vet ikke om det spiller noen rolle, men.

Husk også;
- Det gyldne snitt
- Oddetall er penere enn partall
- Det er greit å skille akvariet i 2 med innredningen (slik at fisk kan "rømme")
ja har en javabregne i midten...
heh må bare spør: hva er det gylne snitt?

så ikke den fær nå jeg, men noen middles store stein og kanskje en LOTUS kunne være fin kom bare med en idé...
Det gylne snitt

Kortversjon; se illustrasjonen under "Matematikk" - du skal altså plassere noe i punkt "S", fordi øyet dras dit automatisk.
Kanskje bør javabregnen flyttes til punkt "S" i karet ditt?
KULT! kanskje må jeg omplante karene mine med hjelp av "det gylne snitt"
skal prøve dette...jeg synes den kanskje bør flyttes litt bak til venstre? men nå har jeg en pumpe som er ganske sterk og jeg har satt den på det laveste er det da bra å sette noen planter slik at det minsker "flowen" på vannet?
Det gylne snitt kan ligge på tilsvarende plass til venstre også.

Det er ikke noe problem å sette planter i veien for utblåset på pumpa, med mindre plantene får problemer med det (eller du har fisk som bør ha litt strøm).
bare et lite plantespørsmål: jeg har hørt om noe man kan tilsette i vannet for at plantene skal gro fortere funker dette?....jeg har et lystoffrør på 15W og lurer på om det er nok eller om jeg trenger å tilsette noe slik at plantene vokser relativt raskt?
Inaktiv bruker
Nå bor du i Oslo, men jeg ville uten tvil tatt meg en tur nedve Mjøsa (ved Hamar feks) på vår-parten, når vannstanden enda er lav, og plukka meg en haug med fossil stein. Så ville jeg kanskje kjørt oppi ei litt lang rot som brøt overflata, og festa en liten klædd med javamose på`n.

Jeg ville bytta ut grusen til noe mørkere, og eventuelt malt bakgrunnen med en passende farge.

Her er et par bilder. Det første er et brukbart eksempel på hvor mye fin stein du kan finne langs Mjøsa. Det andre bildet er av en liten 90L jeg etterhvert er blitt veldig fornøyd med -når det gjelder innredninga.

ja har bestem at når jeg får tid og forhåpentligvis litt penger blir det nok en rot og/eller et par steiner
En sort bakgrunn hadde vært prikken over i'en. Noen fine røtter, og kanskje en halv kokosnøtt?
Kesol
[URLBLOCK1] Kortversjon; se illustrasjonen under "Matematikk" - du skal altså plassere noe i punkt "S", fordi øyet dras dit automatisk. Kanskje bør javabregnen flyttes til punkt "S" i karet ditt?


Kan du forklare meg hvordan man finner S? Det skjønte ikke jeg:p
Martin...
bare et lite plantespørsmål: jeg har hørt om noe man kan tilsette i vannet for at plantene skal gro fortere funker dette


Du har vel hørt om gjødsel? Plantegjødsel altså.
Det finnes selvsagt gjødning for både vannlevende og landlevende grønne vekster
Dette ble ikke så godt gjennomgått på skolen vår men s tror jeg ligger der hvor buen krysser rektangelet altså 1/3 inne i rektangelet. men vet ikke jeg altså.
bjørn 300l
Dette ble ikke så godt gjennomgått på skolen vår men s tror jeg ligger der hvor buen krysser rektangelet altså 1/3 inne i rektangelet. men vet ikke jeg altså.

Aah, skjønner=D
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Kildal
Reklame for plussmedlemskap