Hva slags sand/grus?

Jeg skal starte opp akvariet mitt på nytt. er ingen fisker igjen i det nå, har gitt bort alle akvariet er fullt av alger, både grønne og brune... så skal ta ut alt og vaske det helt og starte på nytt.

Men så lurer jeg på hva slags grus eller sand jeg skal ha oppi. hva er det som er finest? jeg synes det er fint med sånne litt store, glatte, runde steiner der de fleste er hvite, men finner ikke det noe sted noen som kan anbefale meg noe?

Er så lei det kjedelige akvariet mitt nå, så skal få det litt finere og mer spennende denne gang. Flere planter, penere grus, gjøre det sånn at fisken trives. så alle forslag mottas med takk!!

en annen ting, kan jeg bare rengjøre det med vann?? lyst til å få det ordentlig reint før jeg starter det opp igjen.

PS. det er 112 liter
Du kan tegne akvariet ditt på et vanlig ark med en blyant, også tegner du inn hva og hvor du skal sette inn røtter/steiner/planter du skal ha, så du kan planlegge på forhånd Jeg foreslår at du spør i akvariebutikken nær deg, om du skal ha sand eller grus. Du kan BARE vaske akvariet med VANN, det er det sikreste, ingen kjemikalier!
Kjøp deg en ny grytesvamp(ikke gryteskrubb) En slik med en fin, og en grov side. Disse er fine å vaske et tomt akvarium med.
Uten såpe.

Kikk litt rundt på medlemsakvariene her inne, så kan du få inspirasjon til hvordan innrede ditt eget.
Tilfeldig bekjentskap
© Ivan Syversen
Reklame for plussmedlemskap