Hva slags sand?

Hva slags type sand er greiest å bruke og samtidig ikke usannsynlig dyr? vet mange bruker biltema sin, men er ikke størrelsen litt liten for at planter skal trives? Jeg skal ha varmekabler, så viss situasjonen bedres av den grunn går det kanskje ann...
lurer også på hvor mye jeg trenger? har ett 720l kar som jeg SKAL ha sandbunn i, koste hva det koste vil...får vel bare jobbe litt mer
øyaværingen
Hva slags type sand er greiest å bruke og samtidig ikke usannsynlig dyr? vet mange bruker biltema sin, men er ikke størrelsen litt liten for at planter skal trives? Jeg skal ha varmekabler, så viss situasjonen bedres av den grunn går det kanskje ann... lurer også på hvor mye jeg trenger? har ett 720l kar som jeg SKAL ha sandbunn i, koste hva det koste vil...får vel bare jobbe litt mer;)


Kjøper du den største biltemasanden (0,2-1,0mm), så er ikke det noe problem i det hele tatt. Jeg kjører det selv i alle mine kar, og må stadig til å luke ut planter, fordi de vokser noe grasat. Har flytende plantegjødning og malaysiske sandsnegler. Varmekabler gjør at du evt slipper sandsneglene.

Både undertegnede, alle corydoras'ene og de andre bunnlevende fiskene elsker den
Kjøp biltema sin og kos deg, når du ser corydorasene borrer hodet langt nedi sanden på jakt etter mat, eller ligger der og siler den mellom gjellene.

Biltema sin sand er fin og avrundet, noe som gjør at den ikke har skarpe kanter som kan skade fisken

(Det MÅ jo være en grunn til at så mange bruker biltema sin blåsesand. Jeg er en av de som har fått øynene opp for denne grisebillige investeringen, og som aldri kommer til å gå tilbake til grus!)

Christian
håller med ovanstående skrivare.

Det är inte alla växter som tycker om blästersand men jag vet att valisinera och stängselväxter trivs ( för dem har jag själv)
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap