Innredning av akvarium

Hei. Jeg har kjøpt meg dette akvariumet, inkludert fiskene. Har ikke fått hentet det hjem enda, men forhåpentligvis til helgen.
Jeg syns det ser litt kjedelig ut slik det står nå, men jeg har ingen erfaring innen akvarium fra før, og håpet at noen av dere hadde noen tips til hvordan jeg kan innrede det på nytt. En annen måte og legge steinene på kanskje? Noen planter, eventuelt hvilke og hvor skal de plaseres? Jeg tenkte hvertfall jeg skulle kjøpe meg en stor rot, syns det er fint..

Håper på svar, på forhånd takk
om du får me de fiskene som vi ser på bildet er dette mest sannsynlig ett tanganyka- eller malawikar, noe som betyr at vannet er ganske hardt så vidt jeg har forstått det er også få planter i disse innsjøene...
jeg vet ikke helt hvordan planter fungerer med slike fisker siden jeg ikke har erfaring med dem, men det er folk her inne som har
Hei.
Ja, det er de fiskene som er på bildet.
Da får jeg håpe på svar fra noen som har erfaring innen disse.
Men takk for hjelpen
Prøv med anubias eller vallisneria Disse skal visstnok ikke ha så lett for å bli spist. De hører også til i Afrikanske biotoper.
...Sjekk ut månedens kar så kanskje du får litt inspirasjon... ikke være kjedelig bare fordi det er mest stein...
Jeg har anubias og en annen type plante i mitt malawi karr. Går helt fint. Skal gå fint med røtter også. Må bare passe på at vannverdiene ikke blir for lave.
Kanskje det er Frontosa og en type Tropheus du har?
I tilfelle så kommer disse fra Tanganyikasjøen. Da bør de ha noen grupper med stein til lek, gjemmeplasser og som territorie-grenser, og noen åpne sandpartier.
Vallisneria er en plante jeg bruker i malawi-karet, og er fornøyd med den.
Se profiler ang. PH og GH, oppførsel mm på fiskene. Er det Tropheus du har så er jo disse litt spesielle, som jeg har forstått (har de ikke selv).
Lykke til
Tusen takk for svar alle sammen, setter kjempe stor pris på det. Ja, det er frontosa blandt annet.
Jeg skal se om jeg ikke kan få skaffet meg de plantene dere nevnte, og prøve og bygge opp med litt stein og slikt. Skal bli gøy, håper jeg får det til slik som jeg vil...
Ja, det var jo bare kjempe fint det bilde av mnds akvarium.
Ja, innredning er halve morroa Når du er ferdig så vil det klø i fingrene så du må ha et kar til...
Husk isopor eller liggeunderlag i bunnen, legg noen steiner oppå der og så sand i mellom steinene. Så kan du bygge med flere steiner.
Plata beskytter bunnglasset, og steinene ligger stødigere når det ikke er sand under dem.
Åh, det hadde jeg ikke tenkt på, takk for tipset
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap