- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Netting
Netting
Jeg kunne tenkt meg å dekt bakgrunnen i akvariet med mose og har tenkt på forskjellige metoder for å få dette til.
1 : røtter, som man da fester mose på.
2 : netting, plastikk eller no annet ufarlig.
3 : kom med forslag
Vel noen som vet om sånn netting jeg tenker på, alla hønsenetting kanskje mindre, i plast. Akvarie vennlig plast såklart
(noen som i det hele tatt skjønner hva jeg tenker på )
1 : røtter, som man da fester mose på.
2 : netting, plastikk eller no annet ufarlig.
3 : kom med forslag
Vel noen som vet om sånn netting jeg tenker på, alla hønsenetting kanskje mindre, i plast. Akvarie vennlig plast såklart
(noen som i det hele tatt skjønner hva jeg tenker på )
Postet 12.03.08 kl 19:43
Postet 12.03.08 kl 19:57
Prøvde å tegne tankene mine, det var så vanskelig at jeg heller prøver å forklare det.
Altså: Man ser inn i akvariet utenifra. Bakgrunnen er helt dekt av mose, fisk svømmer ut og inn av mosen. Foran mosen står en redmor rot ( festet i høyre vegg med sugekopp (idee fra mona o)) Det er sand på bunnen og forskjellige planter, små salt og pepper pansermaller svømmer rundt mellom plantene. Her og fru palett har okkupert det høyre hjørnet med sine små. Plantene består av noen høye stengel planter, en svær sverdplante, litt windeløv nærmest glasset på redmoren og noen små forgrunnsplanter.
Hva tror dere?
Altså: Man ser inn i akvariet utenifra. Bakgrunnen er helt dekt av mose, fisk svømmer ut og inn av mosen. Foran mosen står en redmor rot ( festet i høyre vegg med sugekopp (idee fra mona o)) Det er sand på bunnen og forskjellige planter, små salt og pepper pansermaller svømmer rundt mellom plantene. Her og fru palett har okkupert det høyre hjørnet med sine små. Plantene består av noen høye stengel planter, en svær sverdplante, litt windeløv nærmest glasset på redmoren og noen små forgrunnsplanter.
Hva tror dere?
Postet 12.03.08 kl 19:58
Postet 12.03.08 kl 20:02
Postet 18.03.08 kl 17:02
Kork
Jeg tok og lagde i 2 av mine lille akvarium bakgrunner av Bark og netting som ble limt på en Yogamatte som er lysegrønn så det ble bark på 2 av sidene og netting in i mellom dersom det ble åpning i mellom barkene..Det ble ganske tøft men så ble jeg så heldig og få en pestsnegle dilemma så jeg rev allt i parter og bruker nå bare bark i disse akvariumene . Har ikke giddet og lage nye veger ennå..Men det kommer med sommeren
Postet 19.03.08 kl 15:04
Postet 19.03.08 kl 19:20
Postet 19.03.08 kl 19:56
Postet 19.03.08 kl 20:19
Postet 19.03.08 kl 20:29
Netting
Jeg bruker for det meste netting til bruk i dam som jeg har kjøpt på hageforettning og den er jo bra på grunn at den er jo grønn på fargen og så man legger ikke så mye til når det er en plass uten mose.
maskene hos meg er sirka 8 mm Dem trenger ikke og være mindre en det i allefall
maskene hos meg er sirka 8 mm Dem trenger ikke og være mindre en det i allefall
Postet 19.03.08 kl 23:43
Postet 20.03.08 kl 10:29