Innvendig bakgrunn til et lite kar,dumt?

Jeg skal sette opp en 75liter. Har alltid kunne tenkt meg å prøve innvendig bakgrunn men er redd for at størrelsen på karet er vel knapt. Bakgrunner bygger noe og ser for meg at dybdeeffekten fort kan bli spist opp av bakgrunnen.. Karet måler 65x33x35
Alternativet er å bruke svart folie eller papp bak!

Noen formeninger/erfaringer ang dette?
Jeg har satt opp en god del bakgrunner, også i små kar. Her ser du et eksempel på bakgrunn i en 63 liter. Fungerer helt greit det og dette karet kommer til å gå slik lenge.

[External Image]

Men dette er et tilbakelagt kapitel - med å lakkere bakglasset sort med lakk fra biltema får jeg bedre frem fagene i fiskene og dybden i karet. Men det er en smaksak hva man ønsker.
Det var ett moromt oppsett! Det med å male tenkte jeg også på. En spesiell lakk du bruker da eller?
Maler med lady akryl - uten noe topping. Dette karet har gått et år med dette. Skrubbet og utsatt for maller - men ikke et eneste sted har maling gått av.
Akkurat! Det var smart! Skal male på utsiden jeg da..liker ikke å ha malinga nedi karet,men det er bare noe jeg har fått for meg sikkert

Da tror jeg det blir å kjøpe maling i morgen! Uansett ett billigere alternativ enn en bakgrunn,som jeg egentlig ikke har råd til for øyeblikket. Får være en jævel på innredning eller da,hehe,så blir det nok ei råd
Som jeg svarte så liker jeg best kar som har bakglass som er lakkert sort. Utvendig bruker man vanlig spraylakk - samme som til bil ol.

Bruker du akryl på glass kan den flakke av - både utvendig og innvendig. Det er Isopor jeg har malt med Lady akryl . den er giftfri!
SolVard
Bruker du akryl på glass flakker det av - både utvendig og innvendig. Det er Isopor jeg har malt med Lady akryl . den er giftfri!

Neida. Akryl funker supert som utvendig bakgrunn. Riper kan man risikere å få uansett hva man maler med. Og dersom man angrer seg, så er akryl mye lettere å fjerne eller fikse. Spraymaling må man slite litt mer for å få vekk.
Så en gang en reol som var under 2 år gammel. Den var helt ødelagt fordi eieren hadde brukt emaljelakk bak på glasset. Denne lakken hadde stygge render, og skikkelig vanskelig å få vekk uten å skade glasset... :s
Plussmedlem
Jeg synes BTN slimline bakgrunnene gir en fin struktur. Har disse t.o.m. i 54 liter. Disse bygger ikke mye ut, men gir allikevel en fin dybde i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap