Har akkuratt gjort dette i mitt 120 L. Jeg reiste på Europris og kjøpte 4 stk 25L plastdunker med skrukork. Skar opp siden på den ene slik at denne kunne benyttes som akvarium for fisk og planter mens jeg jobbet med karet. Fylte denne med ca 15-20L vann fra akvariet og flyttet over fisk og planter. Plantene lot jeg bare flyte rundt som skjul for fiskene. Fylte så opp de 3 andre kannene med det vannet jeg fikk plass til. Resten av vannet i akvariet og grusen helte jeg i badekaret. Bruk et kaffetrakter-filter, svamp eller lignende i sluken så du ikke tetter avløpet med grus. Spylte rendt akvariet med dusjen, også var det bare og fylle i sand og starte med "møbleringen". Jeg brukte hevert ved fylling for å unngå den værste sandvirvelen. Fylte i 25L først for så å plasere planter og stein. Så i med 50 L til med akvarievann og en time med helt stille vann uten pumpe eller noen form for aktivitet i akvariet for at sanden skulle få synke. Satte så fisk og noe av vannet fra det midlertidige akvariet/plastdunken i karet. Fylte så etter med ca 20L ferskt vann fra springen som var temperert forran husets varmepumpe. Ferdig!!!
Jobben tok meg ca 3 timer uten stress og med innlagt kaffepause. Ingen fisker døde, og det ser faktisk ut som Prakrbotia'ene mine trives bedre nå. Har fått mye finere og sterkere farger.