Hvordan fjerne silikonstriper?

Etter å ha blitt lei av DIY hjørnefilter, så tenkte jeg jeg heller skulle satse på Eheim utvending filter for å ta seg av jobben. Det jeg lurer nå på er hvordan jeg skal bli kvitt glasslistene og silikonstripene ved akvariehjørnet.
Noen som har et par tips? :s
Bichirmon
Etter å ha blitt lei av DIY hjørnefilter, så tenkte jeg jeg heller skulle satse på Eheim utvending filter for å ta seg av jobben. Det jeg lurer nå på er hvordan jeg skal bli kvitt glasslistene og silikonstripene ved akvariehjørnet. Noen som har et par tips? :s

Et skarpt barber blad bør gjøre susen.
Nettopp fjerna silikon fra et helt akvarium - verden lysna 10 hakk da jeg fant ut noe som heter vindusskrape eller glass skrape - fås på biltema, claes ohlson og sikkert masse andre steder. i prinsippet et barberblad med holder. Genialt.
Det enkleste er som de to foregående talerne sier; bruk av en kvass glass-skrape.
Slike selges stort sett over alt, den siste jeg kjøpte fant jeg på Rema. Kosta vel en 20-kroning, inkl 2 ekstra blader

Er karet tomt, kan en også gå kjemisk til verks, men dette er etter de erfaringene jeg har med aceton, rødsprit, siliconfjerner og sikkert en del andre kjemiske godbiter, mer arbeidssåmt enn å skrape vekk gugga
Tapetkniv for grovfjerning, så en ovnsskrape f.eks til fjerning av rester, god som gull!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap