Mye rusk oppå sanda av røtter

Jeg har biltemasand i bunnen av akvariet. Jeg har en del røtter, disse har både vært vasket godt og kokt før jeg hadde de i karet. De har stått i akvariet i ca 3 mnd. nå.

Jeg er en del plaget med rusk fra røttene som legger seg oppå sanda, det irriterer meg litt da det ikke ser pent ut.

Selv om jeg slamsuger så er det bare under en time så er det tilbake igjen.

Er det noe galt med mine røtter eller er dette normalt? Jeg snakker om slike brune røtter som jeg har kjøpt i dyrebutikk.

Har du maller som gnager på røttene?
MC Darup
Har du maller som gnager på røttene?


Jeg har en liten sugemalle ja. Men den er i hovedsak på den store rota og ikke de jeg har midt i karet. Men det kan jo være at denne er "synderen" og at rusket virvles slik at det blir liggende andre steder også.

Smart tanke... da er det altså ingenting å gjøre med dette - bortsett fra å fjerne sugemallen da (klarer jo aldri å huske hva de heter) ancit.... blæh
du skjønner

Har du sett dette tidligere?
akvanerd
sikkert ancisturs du har!


Jepp, hehe

"skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å lære meg det navnet

2nelise, du trenger ikke være så ivrig på siter- knappen

Må legge til at rusk fra røtter ikke plager meg. Jeg synes det er med på å lage ett naturlig utseendet akvarie, og det er noe helt annet enn fiskebæsj En ancistrus gjør masse nytte for seg, og jeg overser glatt litt flis fra røtter mtp den gode jobben ancistruser gjør
Herregud, er nå det også galt nå? Alt jeg gjør er visst galt. Kanskje det kan være enklere for andre å se hvem som svarer hvem?

Dette ble mitt siste innlegg på Akvaforum, Adjøs

Oisann. Trodde jeg bare kom med et tips for å gjøre trådene mer oversiktlige. For mye sitering gir lange tråder. Dessuten kan man klippe ut den teksten man svarer på.
Jeg mente ikke å være nebbete, slang jo tilogmed med et smil.

Beklager hvis jeg framsto som nebbete, det er i såfall en misforståelse.
Jeg er litt hårsår akkurat nå fordi jeg er lei meg grunnet noe på et annet forum.

Enkelte ganger så er det lettere å sitere synes jeg, fordi da kan en lese hva vedkommende skrev mens man svarer.

Jeg er enig med deg at sitat opp og sitat ned blir uoversiktelig. Her var det snakk om en linje.

Slenger samtidig til at jeg er skuffet over dere moderatorer som bare sitter å ser på og godtar personangrep og skittkasting i mellom medlemmer.

Er det rart folk ikke tør si sin mening om et emne og vegrer seg for å være på akvaforum?
Jeg mente en annen tråd på akvaforum.
Du kan rapportere inn innlegg du synes strider mot retningslinjene, innleggene blir da vurderte av moderatorteamet.
(Rapporter innlegg er en egen knapp under hvert innlegg)
Kritikk eller mer private meldinger ang moderering og forumet tas på mail; moderator "alfakrøll"akvaforum.no. Dette står i retningslinjene.
Jeg har allerede sendt en mail til administrator.
Korrekt adresse er moderator"alfakrøll"akvaforum.no.
jeg valgte å gå rett til administrator"alfakrøll"akvaforum.no

Så du velger bevisst feil mailadresse?
Den skjønte jeg ikke helt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap