Svart folie

Ser at mange skriver at de bruker svart folie som bakgrunn.

Hvor får man tak i det og hva er det egentlig?
dette lurer eg og på... veit et alternativ er svart boss/søpel sekk.
Jeg har søppelsekk nå, men det blir ikke no særlig fint synes jeg..
Men, det er en bakgrunn. Satser på at en annen kan erstatte den om en stund..
Svart, ensfarget bakgrunn får du kjøpt mange steder. Mange av disse selges som metervare på rull, og ofte har de et foto på ene siden, og ensfarget svart eller blå på motsatt side. Så kan man snu den og bruke den siden man synes er finest.

Aquamanias har svart bakgrunnsfolie på rull, selges i metervare for under en femtilapp pr meter.

Svart søppelsekk som bakgrunn gjør seg dårlig på bilder iallefall Det er litt for lett å se hva det egentlig er... en søppelsekk. Det er vel blitsen som gjør at gjenskinnet i plasten avslører at det er søppelsekk. Mulig det ser bedre ut i virkeligheten, men jeg har ikke prøvd.

mona o
Svart søppelsekk som bakgrunn gjør seg dårlig på bilder iallefall ;-) Det er litt for lett å se hva det [I]egentlig[/I] er... en søppelsekk. Det er vel blitsen som gjør at gjenskinnet i plasten avslører at det er søppelsekk. Mulig det ser bedre ut i virkeligheten, men jeg har ikke prøvd.


Det er helt riktig.. Det ser greit ut så lenge man ikke ser så mye rett på bakgrunnen
Pga at jeg tar mye bilder i akvariet, så ønsker jeg meg en skikkelig bakgrunn. Bare og spare det
Tusen takk mona. :o)

Som vanlig vet du det meste(har lest en del på akvaforum=)
**Camilla**
Ser at mange skriver at de bruker svart folie som bakgrunn. Hvor får man tak i det og hva er det egentlig?


Det er folie som er ment å brukes til å "råne opp" bilen.

Fåes i enhver bilrekvesitta-butikk, inkl Biltema og kalles solfilm.

Rettelse: Finnes jo også folie som selges spesifikt for akvarier som Mona sier.
Eller så maler en enkelt og greit glasset utvendig med f.eks akrylmaling. Dette er billig, enkelt å tilpasse til kar i alle størrelser\ fasonger, og bruker en acrylmaling, får en nesten en folie når\ om en fjerner malinga engang
Løsner da gjerne i ett eneste stort flak.
Jeg bruker sorte papp-plater som kjøpes i bokhandelen
Jeg maler også selve bakglasset utvendig. Synes det blir penest når jeg først skal ha svart bakgrunn.

Jeg kjøpte en boks akrylmaling på Panduro Hobby og penslet i vei på et helt nytt og uinnredet kar. Så skulle jeg fylle karet med vann, og fyllte det brått opp med ISKALDT vintervann rett fra krana. Glasset i karet ble jo da iskaldt det også og...Ooops...! Akrylmalingen fikk kuldesjokk og skrukket seg i skrekk Ikke akkurat hva jeg hadde ventet... så ut som en diger rosin!

Neste kar var jeg heldigvis litt lurere med, og fyllte opp karet med rom-temperert vann istedet. Da gikk det mye bedre og malinga holdt seg glatt og fin på plass

jeg bruker folie som er til skilt, biler, glass osv. det får du kjøpt hos en skiltmaker for en billig penge..
Hei. Du får kjøpe "Solfilm" i svart, blå og ihvertfall grå i forskjellige typer og størrelser på Bilextra butikker.

MVH Leif
En gammel tråd ser jeg, men skriver her istede for å starte ny siden det gjelder noe ala samme tema.
Noen av dere som dekker til/maler kortsidene av akvariene?
Her en ciklide som hadde en krok den følte seg trygg i, siden det sto ett skap rett ved siden. Nå har jeg ommøblert, og skapet er flytta.. Cikliden er blitt mer stressa og skvetten nå.. Derfor jeg tekte på og male/dekke til kortsidene..
Har dekket til halve kortsiden på flere akvarier, mest for å skjerme mot sollys. Funker fint, det. (Men det ser litt bedre ut hvis man dekker hele kortsiden eller ikke i det hele tatt.)
Tilfeldig bekjentskap
© Margit Emilie Marita Isabel Wevang
Reklame for plussmedlemskap