Har lyst å fikse i akvariet

Har begynt å gå ganske lei åssen akvariet ser ut nå, så har lyst å fikse oppi der. Har lyst at det skal se mest naturlig ut, sånn at alle fiskene trives.

Noen forslag til åssen det kan være? Er egentlig helt tom, og syns heller jeg ikke er noe flink til å fikse i akvariet.
Det er vanskelig "å anbefale" noe, da du har slørhaler/gullfisk i det karet. De er jo kjent for å tygge i seg det meste av planter. Men et tips for deg, er å bla gjennom medlemsakvariene her på forumet. Der kan du se på bilder og finne inspirasjon om innredning o.l. Ser du noe du liker, er det bare å kopiere det etter beste evne. Men husk at gullfiskene dine vil ramponere en god del planter, særlig småbladete, myke vekster som stilkplanter o.l. Det begrenser jo utvalget en del, mht hva du kan velge av beplantning.

Har du vurdert å selge gullfiskene eller sette dem i et eget kar? De trives jo uansett best i et uoppvarmet akvarium ved ganske mye lavere temperaturer enn varmekjære scalarer som jeg ser du har.
(Leste: "Har lyst å fiske i akvariet")
Gullfiskene skal flyttes ut i hagedam til sommeren. Har sett ett fint akvarie, men husker ikke hvilket det var :P Det var hvertfall sånne tynne, fine røtter som hang ned fra toppen av. Tror det gikk ann å få kjøpt sånne på Plantasjen og sånt.

Liker mørke akvariet og sånt.
Kristin&fiskene
Har sett ett fint akvarie, men husker ikke hvilket det var :P Det var hvertfall sånne tynne, fine røtter som hang ned fra toppen av.

Du tenker sannsynligvis på Redmoor-røtter som man får kjøpt hos Aquamanias (blant andre).
Det er også mangen som bruker trollhassel grener, men jeg vet ikke hvor man får kjøpt disse.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap