Noen tips til en 110-liter?

Må innrømme at innredningen i akvariet mitt ikke er den beste.. Noen som har tips til røtter, steiner planter osv?
Har nettopp fjernet en haug med vallisneria spiralis, da disse var fulle av alger og pestsnegler
Bakgrunn hjelper masse på inntrykket av karet. Jeg er veldig glad i ensartede mørke bakgrunner. Dette er også rimelig å få til enten du maler direkte på glasset eller på noe annet som du limer på.

En fin rot eller større stein kan være et fint fokuspunkt om du plasserer det litt til side for midten. Ellers så er det smart å plassere planter i grupper så de gjør litt mere ut av seg, de høyeste bakerst og lavere lengre frem. Det er ikke nødvendigvis slik at flere sort planter gir bedre resultat. Det er ofte lettere å få det pent med flere grupper av samme planten.

For inspirasjon kan du kikke i medlemsakvariene eller hvorfor ikke i lenkesamlingen under aquascaping?
Denne artikelen fra aquascapingworld.com er god. Den viser hvordan du kan gå frem og lage noe fint.
Bakgrunn er bra, røtter og steiner f.eks. Ser ut som du har akvariet stående ved vinduet? Dette er ikke så lurt da det vil fremkalle alger.
Inaktiv bruker
jeg synes alger er kjempefint i et akvarium=
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap