Forslag til forbedringer i mitt 180l akvarium.

Hei.

Har tenkt til å forandre litt i mitt 180l akvarium nå. Skal gå til innkjøp av en dvergkulefisk og en fire belly newt, og vil derfor friske litt opp med nye planter og div.

Slik er akvariet nå.

Setter veldig pris på forslag til planter og andre ting jeg burde kjøpe, samt design
Synes ikke du trenger å forandre nå på planter og div jeg. Akvarie var veldig pent det
Inaktiv bruker
jeg syntes også det var veldig pent som det står jeg selv forandrer jo nesten hele tiden etter smak å behag, men det er kun når jeg trenger det, som når gibbien min har grav en diiiger grop helt ned til bunn..-.-
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger

Har kjøpt meg en trope rot og plante (minner veldig om vannlilje) som jeg har plassert i akvariet nå ikveld. Samt at jeg har hatt oppi litt hvit sand.
Vannet er enda litt grumsete så får ta bilder i morgen når vannet er klart og når de nye innbyggerne er kommet på plass

Plantet planten så godt jeg kunne og la på steiner så den ikke skulle flyte opp, så håper den slår rot
Inaktiv bruker
hehe veit du hva jeg syntes er best? jeg syntes det er best å lese i artikler om plassering av ting i karet, og så blande og sette sammen kange ideer da blir det kjempe fint det gjorde jeg i min 375 liter
Den største forbedringen du kunne gjort var å fjærne de to store oransje tingene som flyter rundt oppi der Etter min mening...

Men ellers ville jeg anbefalt og samle røtter og steiner på ett sted, og gjerne legge de i "samme retning", altså alle peker samme vei. Så ville jeg plantet noen lave planter rundt der, og de store fine sverdplantene du har der ville jeg satt omtrent samme sted(men ikke alt for tett!). Og den nye planten, som høres ut som Lotus, ville jeg satt litt til siden for midten, da denne vil være en fint blikkfang

Du kan jo og kikke på bilder og lese litt om aquascaping her
http://www.aquascapingworld.com
Skal du ha dvergkulefisk sammen med de papegøyene? Det er vel ikke en ideell mix av fisk akkurat.
Odd Espen
Den største forbedringen du kunne gjort var å fjærne de to store oransje tingene som flyter rundt oppi der ;) Etter min mening... Men ellers ville jeg anbefalt og samle røtter og steiner på ett sted, og gjerne legge de i "samme retning", altså alle peker samme vei. Så ville jeg plantet noen lave planter rundt der, og de store fine sverdplantene du har der ville jeg satt omtrent samme sted(men ikke alt for tett!). Og den nye planten, som høres ut som Lotus, ville jeg satt litt til siden for midten, da denne vil være en fint blikkfang :) Du kan jo og kikke på bilder og lese litt om aquascaping her :) http://www.aquascapingworld.com


takk for gode tips

Ja trur det er en lotus plante jeg har, men det er grønne store blader på den.

Nå har jeg plassert denne lotusplanten bittelitt til venstre for midten og bygd opp en steinrøys foran og noen bak. Ved siden av denne planten på høyre side så er denne sverdplanten med en troperot foran, som på bildet. Den andre trope roten, som jeg kjøpte i dag, er plassert foran den store steinen til venstre i karret. denne steinen ser dere på bildet i første post.

Litt vanskelig å beskrive det, så må nesten legge ut noen bilder i morgen

Kan bare si det at jeg prøver å etterligne et trope landskap, eller rettere sagt en mangrove undervannskog Begge røttene ser veldig ut som disse man finner i mangrove skogene

[External Image]
Da har jeg tatt noen bilder, etter at vannet har blitt kl
oi det var pent!

synest det var fint på de første bildene, men nå var det liksom en sang over det også.

liker ting som synger til meg jeg hehehe

hvordan går det med den kulefisken?
Takk for hyggelig tilbakemelding

Måtte dessverre levere tilbake kula, for den ble jaget av papegøyefiskene mine Ble jo advart, så er min egen feil.
Heldigvis så fikk jeg kula opp i posen igjen før noe alvorlig skjedde Så nå har han det bra

Har kjøpt meg 3 nye fisk nå. Dette er 1 Ildål, 1 praktbikir, og en slangehode. Disse trives veldig godt, og går godt overens med de andre fiskene i karret
har skrevet litt rundt disse i min andre tråd:
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1037&thread_id=32546&sr=1

Nå yngler også papegøyefiskene mine. De graver rede, og leker om hverandre Hadde vært morro å fått yngel på de.. før rovfiskene kommer å spiser eggene...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap