Hvordan kutte i terrakotta

I dag skulle jeg kutte av bunnen på en terrakottakjegle som jeg skulle ha over en luftpumpe. Det viste seg at det ikke var så lett som jeg trodde..
Først prøvde jeg dremel med kevlarkutteskive, det endte med utslitt skive og et knøttlite skår i kjegla. Etter det prøvde jeg de vanlige kutteskivene til dremelen, det virka enda dårligere. Fresehoder var også lite vellykka. Til slutt så jeg meg nødt til å finne fram vinkelsliperen på 2,1kW, noe som funka veldig bra.

Er det noen her som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre det lettere? En stor vinkelsliper er jo ikke så grei å bruke til finarbeid på terrakotta lissom.

Bor for glass og fliser burde fungere godt.
Får man kutta med det da? Jeg skulle skjære av en bit, ikke bare bore hull..

Kreativ boring i lag med en fil fikser det.
..eller så er ikke baufil en dum ting rå muskelkraft og menneskets mest inteligente oppfinnelse (etter pizza kutteren selvfølgelig).^^,
Hmm det kan jeg jo prøve selvfølgelig Men høres slitsomt ut
Her er resultatet av gårsdagens kutting ihvertfall:

[External Image]
Kjetilv
Hmm det kan jeg jo prøve selvfølgelig ;) Men høres slitsomt ut Her er resultatet av gårsdagens kutting ihvertfall: [IMG]http://www.vinorum.net/blog/content/binary/DSC00756.jpg[/IMG]

Hullet nederst er på bunn av en kjegle som står rundt lys/luftpumpa, sånn at den ikke suger til seg sand og annen skit
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap