Hvordan fjærner man pompa på ein juwel 60l

Inaktiv bruker
jeg kjøpte eit akvarium får mange år siden... i akvariet var det innlagt ei pompe, får stor og styg til eit lite 60lters akvarium... så er det noen som har erfaring på å fjærne ein slik pumpe?

bilde kjem i ein nærmaste fremtid...
Denne pumpa er limt fast punktvis med silikon. Den fjernes enkelt med en lang kniv. Knivbladet bør være tynt. Når du ser på glasset der pumpa er festet, på baksiden av karet så ser du hvor den er limt.
Skjær over alle puntene og pumpa taes ut. Rester som blir sittende igjen på glasset av silikon fjernes enkelt med et barberblad.
Inaktiv bruker
akvafil
Denne pumpa er limt fast punktvis med silikon. Den fjernes enkelt med en lang kniv. Knivbladet bør være tynt. Når du ser på glasset der pumpa er festet, på baksiden av karet så ser du hvor den er limt. Skjær over alle puntene og pumpa taes ut. Rester som blir sittende igjen på glasset av silikon fjernes enkelt med et barberblad.


ok berre blåbèr då altså
zantoko
ok berre blåbèr då altså


Jepp..
Jeg brukte langbladet tapetkniv som koster rundt tikroner. Gjort på to minutt.
Inaktiv bruker
Helge
Jeg brukte langbladet tapetkniv som koster rundt tikroner. Gjort på to minutt.

hva pompe erstatet du den med?
zantoko
[QUOTE=Helge]Jeg brukte langbladet tapetkniv som koster rundt tikroner. Gjort på to minutt.

hva pompe erstatet du den med?
Jeg kjøpte en brukt Eheim med en kapasitet på rundt 300 liter i timen. Tar vel en fjerdedel av plassen og gjør en langt bedre jobb.
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Evjeberg
Reklame for plussmedlemskap