Operasjon bakgrunn - på amatørvis.

så, da har jeg begynt prosjektet. karet er tømt, og balja er nå fyllt med vettskremt fisk. gikk forbausende greit å fange fisken, men nå var jo ikke karet stort :p


















slik var det
[External Image]


asylet
[External Image]


[External Image]
sitter å funderer om jeg skal legge den svarte siliconen på først. og deretter lime stein og sånn med den klare siliconen... hmm
må kjøpe ny silicon da den jeg kjøpte idag gikk ut på dato for ett år siden....
karet er nå helt tømt og skyllt i vann for å fjerne sandrester, og står til tørk på badet. vet ikke helt hvor jeg skal siliconere, hadde opprinnelig tenkt her i stua, men ett åpent vindo er vel ikke nok.. i tillegg har jeg jo dyr her inne. vaskerommet har avtrekk men er lite. badet kanskje.. men avtrekket bråker og trekker strøm. får se hva jeg gjør.
ble ingen svart silicon på meg, plent umulig å få tak i på så kort tid. så ble klar glass silicon fra fargehandelen, hvor akvarie sto som bruksområde. pluss en sak til å dra ut siliconen med og en liten bit sandpapir til å pusse litt på bakveggen. kjøpte og bomull til acetonen. mamma har gitt meg lov til å bruke gjesterommet som lufteplass mens det herder.
Sandpapir til bakveggen??? Har du tenkt å ripe opp glasset?
erfaringen min med silicon er at den sitter godt uten at man riper opp flaten den skal på
fikk beskjed om det av flere.... for at siliconen skulle sitte ordentlig. tror faktisk ikke karet er av glass, det er altfor lett... og overhørte ene ekspeditøren på butikken jeg kjøpte det her om dagen da hun sa til noen andre kunder at akvariet var av plast og ville få riper hvis man brukte barberblad til å fjerne alger etc...
Hvilken bakgrunn har du tenkt å bruke? Skal den limes fast mot bakgrunnen eller gare festet på kortsidene?

Husk at silikon og plast ikke er den beste kombinasjonen, selv om du rubber opp plasten.
skal lage bakgrunn selv. dvs strø sand og fin grus på siliconen, og feste mindre steiner. de største steinene er ikke så store, men kommer til å plassere dem nederst
gleder meg til å se resultatet
da begynner vi. acetonvask først, men må vare forsiktib å ikke ta fugene :p


[External Image]
Har du vurdert å feste stein og sand på en isoporplate istedenfor? Slik som i denne bakgrunnen !?
vurdert det, men det bygger for mye ut, pluss at jeg ikke har mye lyst til å spandere så mye penger på epoxy og lignende
Blir spennede, gleder meg til å se det ferdige resultatet
må jobbe fort da siliconen får hinne ganske raskt. hater den eddiklukta fra silicon, gjør ikke akkurat hue mitt klarere. resultatet ble ikke helt som uttenkt, men det gjør det jo sjeldent. blir spennende å se på lørdag når allt det overflødige er fjernet og jeg begynner å sette opp karet igjen :p
bare håper mine blyxa avleggere har kommet innen den tid.
fiskene i balja virker som de ikke er altfor stresset heldigvis. selv om jeg bekymrer meg for en neontetra som ser ut som kroppen er i vinkel, evt en skjev mage o.o

da går vi igang..
[External Image]


*holde for nesa*
[External Image]


tadaah!
[External Image]


så får vi se hva som skjer når jeg putter alt oppi karet :p
Inaktiv bruker
hehe, det der skal bli spennende å se
litt av ei ruke silikon det der, stinka sikkert ganske ille:P
nei kødder du... bruker jo masse silicon på jobben, så er jo vant til lukten.. men vi har ordentlig avtrekk da:p her har jeg bare ei bordvifte og ett åpent vindu :p
Sanne
vurdert det, men det bygger for mye ut, pluss at jeg ikke har mye lyst til å spandere så mye penger på epoxy og lignende :)


Leste du igjennom artikkelen? De bruker kun silikon og grus..
ah, trodde det var en annen tråd om isoporbakgrunner :p
den bakgrunnen ble fin, men bygger altfor mye ut til å være fornuftig i en 64 liter. min bygger ut fint like, men om det blir fint er en annen sak :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap