Elvesand

Hørte det var slutt på Biltema sand, så da tenkte jeg å hente sand i et elveleie. MEN kan jeg ta av den sanda som ligger på det tørre området på stranda eller bør sanda ha vært under vann. OG kan jeg ta sand fra et brakkvannsområde eller må jeg høyere opp i elva å hente den.
Du kan vel egentlig ta sand der du syns den er finest, men pass på å skyld den godt først, (noen koker den også) spesielt i brakkvannsområder. Etter å ha bodd i det "Høye Nord" selv i noen år så vet jeg at det er mye kalksand der oppe, det må du være litt obs på i forhold til PH-verdiene.

Jon
Tenkte å hente sand fra den vakre Neiden elva, hvor jeg fanget min første ørret. Et fantastisk sted og fin sand ala Biltema, men jeg skal gjøre som du sier og passe på verdiene. Har ikke noe hastverk med å få fisk i tanken. Hadde tenkt å kose meg med innredningen og få plantene til å etablere seg før fiskene skal oppi.
Fornuftig, røya!
Kanskje du vil ta en titt på denne siden, som omhandler det forfatteren kaller "Stille innkjøring" av et akvarium? Interessant lesning.
Takk Mona.
Leste artikkelen og lærte selvfølgelig masse der også. Det var akkurat noe slikt jeg kunne tenke meg og nå har jeg oppskrifta....!
Huff, jeg skulle ønske jeg ikke sov under engelsktimene på skolen, så hadde jeg lært litt av de engelske linkene en stadig blir henvist til. Jeg kan vel stort sett bare telle til 10 og yes og no.

Jon

Aldri for sent å lære seg språk. Finnes ofte kurs på kveldstid og i tillegg er det mulig å lære gjennom brevkurs, eller hvorfor ikke et låne et gratis cd-kurs på biblioteket. Ingenting er umulig selv om enkelte ting tar litt lenger tid
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap