Magneter giftig?

Hei!

Kan bruk av magneter i et akvarium være giftig for fisken?
Magneter kan lages av mange forskjellige stoffer. De fleste er ikke giftige, men f.eks. nikkel er jo det. Så det spørs altså hvilken type magneter du tenker på.
Godt spørsmål . Er jo ofte dårlig innholdsfortegnelse på magneter gitt.
Er magnetbånd jeg er mest interessert i. er vel fleksibel magnet det er snakk om da.
Er det ingen som har noen formening om hva slags magneter som kanskje kan brukes i et akvarium? Har hørt noen innvendige filter kommer med magnetfester. får man kjøpt disse løst?
Plussmedlem
Hva skal du bruke magnetene til?

Magnet algeskraper har vært tilgjengelige for akvarister i titalls år.
Kan du ikke bruke magneter fra en slik?
Eh.. Vil man ikke ha selve magneten på utsiden av glasset? Da er det jo viktigere om det er giftig i vann, det man har på innsiden..
jeg har en mosevegg som bakgrunn i akvariet jeg tenkte jeg skulle idiotsikre. Det kommer ingen fisk bak der nå, men jeg er redd yngel kan være små nok til å forville seg på baksiden. Magnetbånd i kantene ville sikret dem, men virker litt skummelt med tanke på alle de rare tingene som kan finnes i dem. Tror jeg droper det!

Ellers kunne jeg kanskje kjøpe brukte gamle algemagneter ja! det var faktisk ingen dum idé! De bør være sikre. takk for svar!! =)
Bare jeg som brukte lang tid på å finne ut at det faktisk handla "magneter" ikke maneter.

Tilfeldig bekjentskap
© malawithomas
Reklame for plussmedlemskap