- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Hvordan skal jeg ominrede min 22-liter?
Hvordan skal jeg ominrede min 22-liter?
Begynner å bli litt smålei av innredningen av 22-literen min og vil gjerne ha tips til hva jeg kan gjøre Det på bildet er det jeg har til rådighet for øyblikket, men kan godt få tak i stein og slikt hvis noen kommer med en god idé. Det som er i karet er:
To mopanirøtter, den ene er nesten u-formet, og den andre er litt mindre og ganske flat.
En kokosnøtthule.
En bitteliten bit av en kalkstein.
Noen vasspest.
En ganske neglisjert anubias.
Javamose som dekker litt av røttene og kokosnøtthula (gav bort en svær dott i dag)
Svart grus.
Varmekolbe.
Dyr: 3 guppyer, 7 amanoreker og 2 eplesnegler (Wilhelm (som flyttet inn i dag) og Adolf)
Gaffelen og agurken på bildet er jo selvfølgelig bare der i dag.
Tingene som ikke vil bli flyttet på er termometeret, varmekolben (kanskje litt opp og ned eller litt til siden), grusen og vasspesten.
Alle forslag mottas med stor takk
To mopanirøtter, den ene er nesten u-formet, og den andre er litt mindre og ganske flat.
En kokosnøtthule.
En bitteliten bit av en kalkstein.
Noen vasspest.
En ganske neglisjert anubias.
Javamose som dekker litt av røttene og kokosnøtthula (gav bort en svær dott i dag)
Svart grus.
Varmekolbe.
Dyr: 3 guppyer, 7 amanoreker og 2 eplesnegler (Wilhelm (som flyttet inn i dag) og Adolf)
Gaffelen og agurken på bildet er jo selvfølgelig bare der i dag.
Tingene som ikke vil bli flyttet på er termometeret, varmekolben (kanskje litt opp og ned eller litt til siden), grusen og vasspesten.
Alle forslag mottas med stor takk
Postet 13.09.08 kl 22:34
Postet 13.09.08 kl 22:41
Jeg likte faktisk karet slik det er, jeg. Det eneste jeg ville gjort anderledes var kanskje å putte oppi noe Pistia Stratiotes. De får fine røtter som henger ned fra "taket" og det gjør seg i kar hvor mesteparten av de andre plantene er lave. Blir litt mystisk og grotteaktig. Både javamosen og anubiasen skulle tåle at det er flyteplanter i karet. Dessuten liker amanoene å henge oppned i de. Liker veldig godt hulrommet under roten også. Det gjør oppsettet litt spennende
Postet 13.09.08 kl 22:45
Endret: 13.09.08 kl 22:46
Postet 13.09.08 kl 22:51
Postet 13.09.08 kl 22:56
Postet 13.09.08 kl 22:57
Har akkurat luket og solgt unna overskuddet jeg hadde av mine Pistia, hvis ikke kunne du fått noen av de. Ser de stadig vekk er til salgs så det skulle ikke være vanskelige å få tak i. Det går an å bestille de i vanlige butikker også, men da blir de nok dyrere. I et så lite kar så vil du nok måtte luke unna de største plantene etterhvert så du får antagelig solgt unna noe du også når du bare får tak i de.
Postet 13.09.08 kl 23:06
Postet 13.09.08 kl 23:09
Postet 13.09.08 kl 23:10
Postet 13.09.08 kl 23:19
Postet 13.09.08 kl 23:26
Det er litt mer utfordring å innrede små kar og så er det jo begrenset hva man kan putte oppi av levende vesen, men jeg synes slike småkar kan bli veldig fine. I motsetning til mange her inne så begynte jeg med en 180 liter og istedenfor å kjøpe større kar etterhvert så har jeg endt opp med å kjøpe mindre kar. Kan være like morsomt det
Postet 13.09.08 kl 23:37
Det er artig med utfordringen Har utrolig lyst til å sette opp en gammel 10-liter jeg har og gjøre det til et rekekar. Har mange ideer til innredning, men så var det det å få lov da :/ Mammas unnskyldning er for liten plass, men jeg er villig til å bytte ut skrivebordet mitt med en reol siden jeg aldri bruker den, men det går hun selvfølgelig ikke med på xD
Postet 13.09.08 kl 23:46
Postet 13.09.08 kl 23:50