Hvordan skal jeg ominrede min 22-liter?

Begynner å bli litt smålei av innredningen av 22-literen min og vil gjerne ha tips til hva jeg kan gjøre Det på bildet er det jeg har til rådighet for øyblikket, men kan godt få tak i stein og slikt hvis noen kommer med en god idé. Det som er i karet er:

To mopanirøtter, den ene er nesten u-formet, og den andre er litt mindre og ganske flat.
En kokosnøtthule.
En bitteliten bit av en kalkstein.
Noen vasspest.
En ganske neglisjert anubias.
Javamose som dekker litt av røttene og kokosnøtthula (gav bort en svær dott i dag)
Svart grus.
Varmekolbe.

Dyr: 3 guppyer, 7 amanoreker og 2 eplesnegler (Wilhelm (som flyttet inn i dag) og Adolf)

Gaffelen og agurken på bildet er jo selvfølgelig bare der i dag.

Tingene som ikke vil bli flyttet på er termometeret, varmekolben (kanskje litt opp og ned eller litt til siden), grusen og vasspesten.

Alle forslag mottas med stor takk

... hadde forresten vært kjekt om kokosnøtthula kunne fått en plass oppi der også, enten synlig eller gjemt, med eller uten javamose, for Adolf sover inne i den hver natt, og selv om han sikkert ikke hadde merket noe om den var borte så hadde det vært litt trist
Jeg likte faktisk karet slik det er, jeg. Det eneste jeg ville gjort anderledes var kanskje å putte oppi noe Pistia Stratiotes. De får fine røtter som henger ned fra "taket" og det gjør seg i kar hvor mesteparten av de andre plantene er lave. Blir litt mystisk og grotteaktig. Både javamosen og anubiasen skulle tåle at det er flyteplanter i karet. Dessuten liker amanoene å henge oppned i de. Liker veldig godt hulrommet under roten også. Det gjør oppsettet litt spennende
Hmm, den planten var ikke så verst den, du vet vel ikke tilfeldigvis om noen som selger den billig? Er smått med flyteplanter på butikkene.
ser stadig pistiaer på rubrikk, men om det er akkurat den planten vet jeg ikke. øiker selv det oppsettet du har nå, er ikke enkelt å innrede på så liten plass
Får ta å sjekke litt rundt da.

Nei, det har du rett i :P Men det er jo morsomt å se hva man kan få til
Har akkurat luket og solgt unna overskuddet jeg hadde av mine Pistia, hvis ikke kunne du fått noen av de. Ser de stadig vekk er til salgs så det skulle ikke være vanskelige å få tak i. Det går an å bestille de i vanlige butikker også, men da blir de nok dyrere. I et så lite kar så vil du nok måtte luke unna de største plantene etterhvert så du får antagelig solgt unna noe du også når du bare får tak i de.
Hmm, jeg vurderer å få favorittbutikken min til å bestille. De kjenner meg og ville sikkert gitt meg bittelitt for en lav penge. Har hørt rykter om at de bytter planter mot eplesnegleegg, og jeg har planer om at en Eva skal flytte inn snart
Kom på en ting: vil ikke guppyene få litt lite plass da, eller vil de bare synes det er kjekt med røtter å svømme mellom?
Røttene er ikke så tette så de har plass til å svømme i mellom. Om du kikker innom Søramerika-karet i profilen min så vil du på noen av de eldre bildene se hvordan pistiaen vil ta seg ut. Den er nå fjernet fra dette karet.
Wow, det var jo nydelig *sukk* Gleder meg til jeg flytter for meg selv og får satt opp noe litt større en en 22-liter og en 2-liters bolle :/
Det er litt mer utfordring å innrede små kar og så er det jo begrenset hva man kan putte oppi av levende vesen, men jeg synes slike småkar kan bli veldig fine. I motsetning til mange her inne så begynte jeg med en 180 liter og istedenfor å kjøpe større kar etterhvert så har jeg endt opp med å kjøpe mindre kar. Kan være like morsomt det
Det er artig med utfordringen Har utrolig lyst til å sette opp en gammel 10-liter jeg har og gjøre det til et rekekar. Har mange ideer til innredning, men så var det det å få lov da :/ Mammas unnskyldning er for liten plass, men jeg er villig til å bytte ut skrivebordet mitt med en reol siden jeg aldri bruker den, men det går hun selvfølgelig ikke med på xD
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap