Innredning av 6 kantet kar..

Eg har et 60L 6 kantet kar som eg sliter med å innrede.. Har tanker om å ha en høg smal stein eller høg smal rot i midten som et senter og dekorere utfra det.. Men sånne steiner og røtter er jo ikkje å oppdrive i dei fjørene og skogane eg vandrer, hehe.. Noen som har tips?? Gjerne bilde av andre 6 kantet kar som eg kan sjå og få litt tips?
Her har jeg tegnet hvordan jeg ville gjort det om jeg hadde en 60l, sekskant.
Mosen på greina er flammemose og en windeløv, det er en vannlilje av et slag bak, kanskje lotus.
På ene siden er det en sverdplante , andre siden er det valisanera (sikkert ikke stavet riktig), i forgrunn er det noen cryptocoryne planter og en algeball.
Ellers er det rot med lange greiner på, kanskje du er heldig og kommer over i dyrebutikken, redmoor røtter er tanken og noen runde steiner i varierende strl og farge alt ettersom. Sand på bunnen.
Håper dette gir deg noen ideer
OI!

Så flink du er til å tegne! Jeg klarer ikke å tegne en sirkel engang - blir seende ut som en firkant :p

Ga forresten noen flotte idéer til flere dette (meg). Har en 30 liter 6-kant jeg ikke helt klarer å få pen. Så tusen takk
*Rødme* Tusen takk Bare glad andre vil finne inspirasjon i de ideene jeg har. Skulle nemlig få ett sånt, kar, men ble desverre ikke noe av og da satt jeg jo der med "planene" klare.
Galemor
Her har jeg tegnet hvordan jeg ville gjort det om jeg hadde en 60l, sekskant. Mosen på greina er flammemose og en windeløv, det er en vannlilje av et slag bak, kanskje lotus. På ene siden er det en sverdplante , andre siden er det valisanera (sikkert ikke stavet riktig), i forgrunn er det noen cryptocoryne planter og en algeball. Ellers er det rot med lange greiner på, kanskje du er heldig og kommer over i dyrebutikken, redmoor røtter er tanken og noen runde steiner i varierende strl og farge alt ettersom. Sand på bunnen. Håper dette gir deg noen ideer :D


Du er absolutt inne på noe! Akkurat slik eg har tenkt det, men sliter som sagt med å finne ei rot som passer.. Får titte innom dyrebutikker flittig og kanskje spør betjeninga om å tipse meg om dei får inn noe a'la det eg er ute etter. Tusen takk for flott tegning, den er no lagra inne på maskina mi og eg skal bruke den som mal
Hei takk, det som går ann er jo oxo å lage si eiga rot ved hjelp av flere røtter. Går jo sikkert ann å få tak i troll/vrihassel og sette flere greiner sammen så det passer.
Ellers får man kjøpt røtter over nett, sjekk sidene til mona o, hun har linker til mange fine nettbutikker og når hun bestiller skriver hun i kommentarfeltet i bestillingen litt hva slags røtter hun ønsker (lange, mye greiner, osv)

Ellers kjøper man ei rot som ikke helt passer og sager vekk det som blir feil.
Ønsker deg/dere masse lykke til med innredning.
Galemor
Hei takk, det som går ann er jo oxo å lage si eiga rot ved hjelp av flere røtter. Går jo sikkert ann å få tak i troll/vrihassel og sette flere greiner sammen så det passer. Ellers får man kjøpt røtter over nett, sjekk sidene til mona o, hun har linker til mange fine nettbutikker og når hun bestiller skriver hun i kommentarfeltet i bestillingen litt hva slags røtter hun ønsker (lange, mye greiner, osv) Ellers kjøper man ei rot som ikke helt passer og sager vekk det som blir feil. :) Ønsker deg/dere masse lykke til med innredning.


Eg var i skauen i går på tur og fant ei einerrot eg muligens kan bruke! Den ligger i vatn ute no, skal børste den og fjerne bark etterkvart. Må berre sjekke om den er hard nok og ikkje myk, rotten og ubrukelig. Får berre leite og håpe eg finne det eg er ute etter. Enten i naturen, på nett eller i butikk. Dette skal eg få til!
Mitt sekskantet 85 liter er innredet etter de samme prinsippene. Legger ved ett bilde, må beklage billedkvaliteten da jeg tok bildet nå, og det er altfor lyst ute slik at det blir masse reflekser. Men man ser hovedprinsippene.
Anette M
Mitt sekskantet 85 liter er innredet etter de samme prinsippene. Legger ved ett bilde, må beklage billedkvaliteten da jeg tok bildet nå, og det er altfor lyst ute slik at det blir masse reflekser. Men man ser hovedprinsippene.


Ja det er akkurat noe sånt eg er ute etter! Kor har du kjøpt/funnet den rota? Kjempefint kar
Anette M
Mitt sekskantet 85 liter er innredet etter de samme prinsippene. Legger ved ett bilde, må beklage billedkvaliteten da jeg tok bildet nå, og det er altfor lyst ute slik at det blir masse reflekser. Men man ser hovedprinsippene.


Og kva er det heilt til høgre på bildet, ser ut som det flyter..? Er det ei flyteplante eller mose eller noe?
den som flyter der er en Ceratopteris pteroides (ser hvertfall veldig slik ut!)

Flott kar, forresten!
Det stemmer, Elin. Jeg skal ha den der til plantene har vokst seg så store at de når opp til overflaten. Jeg har åpent kar, uten topp på, og ett par av plantene kan blomstre over vannoverflaten. Men i mellomtiden gjør den flyteplanten virkelig mye ut av seg der. Karet har ikke vokst seg helt til, og det tekniske synes litt mye, men det vil bli bedre etter hvert.

Rota kjøpte jeg i Moss. Ikke på Dahls, men på mosseporten. De hadde noen rester av noen røtter de solgte billig, og der lå den. Utrolig flott, tror jeg ga 120 kr for den, det var det definitivt verdt. Ellers har jeg kjøpt røtter over nett, og ble veldig positivt overrasket. Masse flotte røtter når jeg kjøpte tre kg.

Takk for skryt av karet!

Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap