Isopor i bunnen av akvarie

Inaktiv bruker
jeg skal forandre "interiøre" i akvarie til litt mer stein. og dette veger 10kg og grusen veger og 10kg, akvarie er 60l.

trenger jeg isopor i bunnen da?
Inaktiv bruker
Er mulig for å dempe støt. Jeg tror også det har noe med vektfordelingen. Vet ikke helt :s
zantoko
jeg skal forandre "interiøre" i akvarie til litt mer stein. og dette veger 10kg og grusen veger og 10kg, akvarie er 60l. trenger jeg isopor i bunnen da?



Det er et lite karr så jeg skulle tro dette ikke var nødvendig. Men selvfølgelig tar det av en del for støt om du skal ha en god del stein i karret ditt. Men om det står stødig mener jeg dette ikke skulle være nødvendig. 10 kg grus i en 60L blir et bra lag, og om du kun velger å legge steinen oppå grusen, og ikke bore den nedi er behovet lite om du da ikke skal ha fisk som graver, som f.ek maller eller ciklider. Skal du ha det hadde det kanskje vært greit likevel.

Mvh Leif
Man trenger ikke isopor eller lign på bunnen i karret.
Har selv karr fra 15 l og opp til 660 l og bruker ikke noe "støt"dempende på bunnen.
Bare bruk sunn fornuft når du evt legger noen tunge steiner i karret.
zantoko
jeg skal forandre "interiøre" i akvarie til litt mer stein. og dette veger 10kg og grusen veger og 10kg, akvarie er 60l. trenger jeg isopor i bunnen da?


Dette trenger du ikke isopor til. Om du hadde et stort kar med 100kg stein oppi, da ville det blitt noe annet
Inaktiv bruker
greitt dette så då får jeg gå og legga ny grys rot og stein... glede meg til resultatet=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap