Erfaringer med juwel vision?

Vi vurderer å slå på stortromma litt.. Og jeg har veldig lyst på et Jewel Vision 260 eller 450.

Noen som kan komme med noen erfaringer om størrelsen på karet? Hvordan blir det med ukentlige vannbytter? Høres ut som en STOR jobb å bytte over 100 liter vann i uka.

Jeg blir veldig takknemlig for alle synspunkter og meninger
Jeg har aldri hatt Juwel visjon type. Men har hørt fra de andre at fiskene ser rare ut i det buet glass.
Jeg kjøpte en Juwel Vision 450 l i sommer, og er kjempefornøyd!! Det er et flott akvarium, og det er ikke noe problem å bytte vann. Du kan bare ikke legge opp til å bære bøtter, en slange fra akvariet til vasken - så ordner heverteffekten resten.
Med slike kar kan det lønne seg å kjøpe water in / out
Eller bare bruke en gardene slange med en slamsugerklokke festa på den enesiden Dette får man billig i en jernvarehandel for tiden hehe
Jeg kan bare annbefale inn&out slamsugeren på det STØRSTE det er desidert den beste investeringen jeg har gjort når det gjelder akvariumsutstyr ,denne er genial både til vanntapping ,fylling og sist men ikke minst rensing av grus/sandbunnen i akvariumet. Annbefaler å kjøpe denne på nettet siden den koster ca rund 8-900 kr i de fleste akvarieforetninger.

Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap