Hva er det "rareste" du har i akvariet ditt?

Hei,

Tenkte det kunne være artig å høre hva folk har brukt til å innrede akvariene sine med. Tenker da saker og ting man har plassert i akvariet av en eller annen praktisk eller designmessig grunn.

Selv hadde jeg for noen år siden en delvis knust Cola-flaske i akvariet. Alle skarpe kanter ble (selvsagt) slipt ned med sandpapir, og etiketter og lim fjernet. Fiskene så ut til å trives med den der, og den ga et ganske spesielt preg.

I ettertid høres det ut som en halvdårlig ide til en "indre oslofjord -biotop", men resultatet ble egentlig ganske bra. Fungerte som et fint gjemmested for yngel og annen sjenert småfisk.

SÅ: Er det noen andre som har innredet akvariet sitt med rare/merkelige/malplasserte gjenstander? Og hva ble resultatet?
Jeg har kaffekopper med smilefjes i akvariet, det er ikke pent, men fiskene elsker de. Spesielt Corydoras'ene elsker å ligge inni de. Har koppene nedi bare til jeg får kjøpt/laga noen huler.

Kan jo legge med et bilde av hvordan koppene ser ut, det er litt uklårt, men man ser jo koppen:
Mine akvariekaffekopper er svarte. De er så smale og høye at de egner seg bedre som huler enn som kaffekopper. Mallene liker dem faktisk, selv om de bare har én utgang. Vurderer å fjerne bunnen på dem.
Kaffekopper er visst ikke noe rart i det hele tatt...
Jeg brukte det som skjul til to paletter mens jeg hadde dem i karantene. Veldig greit og hygienisk. De ble kurert for hvitprikk, og deretter yngla de i koppen...
Hos oss har vi Eddie fra Iron Maiden.... Er egentlig ikke fan av sånne "unaturlige" ting i akvariet men han passer i skattkisten til minstemann.
Hadde 4 svære murstein i mitt gamle kar hehehe
hadde 5 terninger stående oppå hverandre.
disse fallt ned ettersom fiskene svømte og dyttet de ned.
mvh bernard
bernie
hadde 5 terninger stående oppå hverandre. disse fallt ned ettersom fiskene svømte og dyttet de ned. mvh bernard


Nå er jeg jo spent på om de fikk yatzy?
SoVe
Hos oss har vi Eddie fra Iron Maiden.... Er egentlig ikke fan av sånne "unaturlige" ting i akvariet men han passer i skattkisten til minstemann.


De er litt artige disse skattekistene, de koster ikke så gæli heller. lurer på om tassen her hjemme også skal få seg et sånt til jul

akvafil
[QUOTE=SoVe]De er litt artige disse skattekistene, de koster ikke så gæli heller. lurer på om tassen her hjemme også skal få seg et sånt til jul :)


Det kan jeg anbefale på det varmeste! Guttungen på 5 har et slikt kar, og det er stor lykke hver gang han er hos pappa. En god intro til fiskehobbyen
MC Darup
[QUOTE=bernie]hadde 5 terninger stående oppå hverandre. disse fallt ned ettersom fiskene svømte og dyttet de ned. mvh bernard


Nå er jeg jo spent på om de fikk yatzy?

yatzy ble det nok ikke, de veltet alle og besjet på de.
Artig å se at det ikke bare er jeg som har hatt tilsynelatende merkelige ting i akvariet mitt. Har en kompis som også har kaffekopper i akvariet sitt, så det er nok flere som har god erfaring med det

Har for øvrig også sett et akvarie med grovmasket fiskenett(!). Var så store hull i det at det ikke utgjorde noen fare for beboerne da
Jeg må si at jeg ble litt inspirert av denne tråden til og faktisk ha "noe rart" i et av akvariene mine. Satt her og grublet på om jeg hadde hatt noe rart i noen av akvariene mine noensinne, men kunne ikke komme på noe. Ikke at det gjør noe da.
Grublet litt til og kom plutselig på at helt bakerst, nederst i boden min lå det noen eldgammle små dykkermen! De er veldig like de små grønne millitærmennene som vi sikkert alle husker. Fant fram et par av de og knytet en tyn nylontråd rundt en stein for og ankre de. Nå "svømmer" det 2 blå, ganske kule dykkere sammen med rekene mine. :P hehe! Vet ikke hvor lenge de blir værende men de er litt morsome og se på akkurat nå..
Litt gammel tråd men det hadde vært litt kult å fotsette den da.

Vi hadde en øllflaske (Som vi vasket først) oppi den gamle 40 litern :P

Vi hadde også én enkroning
Hadde et askebeger oppi en stund, med fine steiner oppi..
Et steinaskebeger, gravd ned slik at den flate steinflaten kom kant i kant med grusen. Syntes selv det var ganske stilig.. men har foreløpig kommet til en konklusjon om at jeg liker det naturlige best
ei jeg kjenner hadde en liten nisse i akvariet sitt til jul. Skulle bare mangle
Skattekista til jentungen
I skattekista til jentungen så har jeg en tuborg øl flaske. litt motsigende er det da. men så er jentungen bare 1 år gammel:P hehe å det er en perfekt gjemme plass for guppy yngelen hennes.
Plussmedlem
mongo-fisk
Litt gammel tråd men det hadde vært litt kult å fotsette den da. Vi hadde en øllflaske (Som vi vasket først) oppi den gamle 40 litern :P Vi hadde også én enkroning :)


Mynter er en dårlig ide i et akvarium da norske mynter stort sett inneholder kobber og nikkel, begge metaller meget skadelige. Så jeg anbefaler ingen å bruker mynter som akvariedekor.
Er kanskje ikke så veldig "weird", men jeg har et skjell som opprinnelig er laget for at det skal komme bobler ut av det.
Men eplesneglene klarte alltid å sette seg fast inni skjellet, så endte med at jeg tok ut luftslangen og lot det stå som bolig til Kuhliiene mine
Med stort hell, nå stikker det ålehoder frem titt og stadig.
Digget den med grønne menn! *ler*
Har tidligere hatt mange pokémon figurer i plast i karet.
Plassert slik at det så naturlig ut. Har også hatt klinkekuler oppi. Uten noen problemer

også skulle jeg skrive: "det var det", så kom jeg på at jeg har hatt små drink-sverd(slike i plast) oppi et kar. haha!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap