- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Innvendig bakgrunn som "ikke bygger"?
Innvendig bakgrunn som "ikke bygger"?
Eg er på jakt etter innvendig bakgrunn til et kar på 160 x 75 x 60 (LBH).
Det skal være bakgrunn på bakveggen og ene siden. I hjørnet skal eg ha blåsvampbue. Hvor mye buen stjeler vet eg ikke, men det blir vel rundt 20 cm?
Da har eg behov for en bakgrunn på 140 cm, og en på 55 cm.
Eller en på 2 meter, som eg deler.
Eg har ikke lyst å stjele mye bunnflate, så bakgrunnen bør være ganske smal. I hvert fall ikke som BtN-Amazonas.
Foreløpig heller eg mot Juwel Rock, selv om eg kunne tenkt meg noe lekrere.
Noen forslag?
Det skal være bakgrunn på bakveggen og ene siden. I hjørnet skal eg ha blåsvampbue. Hvor mye buen stjeler vet eg ikke, men det blir vel rundt 20 cm?
Da har eg behov for en bakgrunn på 140 cm, og en på 55 cm.
Eller en på 2 meter, som eg deler.
Eg har ikke lyst å stjele mye bunnflate, så bakgrunnen bør være ganske smal. I hvert fall ikke som BtN-Amazonas.
Foreløpig heller eg mot Juwel Rock, selv om eg kunne tenkt meg noe lekrere.
Noen forslag?
Postet 30.10.08 kl 01:11
Postet 30.10.08 kl 01:33
Postet 30.10.08 kl 02:08
Postet 30.10.08 kl 13:37
Postet 30.10.08 kl 13:54
Endret: 30.10.08 kl 13:55
Hei igjen, Geir
Karet er ennå ikke i hus, men det er under bestilling. Det er takket være deg at eg valgte det karet, og at eg ble obs på enkelte detaljer.
Er i diskusjon om eg skal velge ramme nede og oppe, men ikke på sidene. Eg ser for meg at det blir penest, da venstre side også skal inn mot vegg.
Dermed tror eg en alulist i høyre fremhjørne blir "forstyrrende".?
Karet ditt er helt nydelig, men eg får nok nøye meg med en bakgrunn.
Eller kanskje eg skulle prøvd meg på et plantekar? Da hadde eg sannsynligvis blitt den første til å filme fisker med latterkrampe.
Karet er ennå ikke i hus, men det er under bestilling. Det er takket være deg at eg valgte det karet, og at eg ble obs på enkelte detaljer.
Er i diskusjon om eg skal velge ramme nede og oppe, men ikke på sidene. Eg ser for meg at det blir penest, da venstre side også skal inn mot vegg.
Dermed tror eg en alulist i høyre fremhjørne blir "forstyrrende".?
Karet ditt er helt nydelig, men eg får nok nøye meg med en bakgrunn.
Eller kanskje eg skulle prøvd meg på et plantekar? Da hadde eg sannsynligvis blitt den første til å filme fisker med latterkrampe.
Postet 30.10.08 kl 22:26
DonaldEller kanskje eg skulle prøvd meg på et plantekar? Da hadde eg sannsynligvis blitt den første til å filme fisker med latterkrampe.
Hehehe, den var god. Jeg tror jeg har noen fisker og reker med latterkrampe selv... Men det er nå rart så avslappet enkelte av dem blir, så fort de får en mosedott eller to å dykke inn i...
Postet 30.10.08 kl 22:59
Jeg har forsøkt begge deler. Juwel Rock er veldig sart og kan fort flasse eller bli blass hvis du må fjerne alger. BTN slimline er jeg derimot veldig fornøyd med, og den holder fint selv når den blir skrubbet for alger. Også lettere å få finere overganger, og flere ulike modeller blir bakgrunnen mer naturlig i et større kar.
Postet 03.11.08 kl 21:03
Postet 27.11.08 kl 02:00
Postet 27.11.08 kl 02:27
Postet 27.11.08 kl 02:29
Og Marius vet meget godt at eg har en stim praktfulle prakter, 10+ øreåler, 10+ Denisons barber med mer gående i pensjon hos en kamerat
Sant å si aner eg ikke, men enten må eg gi bort disse, eller ha dem i 720en.
Vanskelig valg, for å si det mildt. Begynner å få alvorlig mye maller også.
Men har bestilt en reol med 3 kar på 100 x 50 x 35 høyde også, så kanskje storkaret blir for de ovenfornevnte. Det eneste som holder meg igjen er at eg ser for meg en "verden av småfisk i harmoni"
Sant å si aner eg ikke, men enten må eg gi bort disse, eller ha dem i 720en.
Vanskelig valg, for å si det mildt. Begynner å få alvorlig mye maller også.
Men har bestilt en reol med 3 kar på 100 x 50 x 35 høyde også, så kanskje storkaret blir for de ovenfornevnte. Det eneste som holder meg igjen er at eg ser for meg en "verden av småfisk i harmoni"
Postet 27.11.08 kl 02:39
Postet 27.11.08 kl 02:45
Oj... Denisons barbene er råflotte, de ville jo bare eeelsket å strekke ut i det nye karet! En så flott stimfisk har du vel ikke hjerte til å kvitte deg med?
Eller... når du skriver "ser for meg", så får jeg følelsen av at dette er magefølelsen din, det du egentlig har aller mest lyst til? Det ender ofte opp med at andre løsninger da ikke blir så bra som den første man "ser for seg". Behøver ikke være så konkret, men bygger mest på en følelse.
Så kanskje du bør følge magefølelsen?
Eller... når du skriver "ser for meg", så får jeg følelsen av at dette er magefølelsen din, det du egentlig har aller mest lyst til? Det ender ofte opp med at andre løsninger da ikke blir så bra som den første man "ser for seg". Behøver ikke være så konkret, men bygger mest på en følelse.
Så kanskje du bør følge magefølelsen?
Postet 27.11.08 kl 02:53
Endret: 27.11.08 kl 02:54
mona oSå kanskje du bør følge magefølelsen?
Fy fy Mona!! He-he... På den annen side, han har jo dverger også, og de vil passe fint inn tanken om småfisk i harmoni Men jeg må innrømme at tanken om 15-20 PB i et kar på 720l hos en akvarist som virkelig kan ta vare på dem, er særdeles fristende å kunne få oppleve
Postet 27.11.08 kl 02:58
Endret: 27.11.08 kl 02:59
mona oEn så flott stimfisk har du vel ikke hjerte til å kvitte deg med?
Nei, hulk, hulk...
mona oSå kanskje du bør følge magefølelsen?
Problemet er at eg har to magefølelser (på tide med en slankekur)
Ankepunktet mot småfiskkar er at det ikke blir et prydkar på litt avstand, og selvfølgelig at eg da må kvitte meg med noen av favorittfiskene mine.
Postet 27.11.08 kl 03:08
Postet 16.12.08 kl 00:49
Stakkar
Uff.... da
Kan tenkte meg omtrent hvordan du har det.
Vet hvordan det er å vente....
snakk om knuste drømmer
Kanskje du har lyst å komme til Stavanger og passe på 720-literen min i jula. Jeg reiser på 4 ukers ferie til Brasil i dag. Men jeg reiser med uro i kroppen for jeg har akkurat avsluttet en varmekur mot prikkesyke og i dag morges hadde Fluval FX5 pumpa stoppet. Begynner å bli lei av den pumpa. Det er ikke første gang den stopper. Jeg fikk den i gang igjen etter å ha skrudd og fiklet litt, men jeg tenker med gru på hva som hender hvis den stopper mens jeg er borte. Sønnen min som skal passe karet er ganske grønn.
Kan tenkte meg omtrent hvordan du har det.
Vet hvordan det er å vente....
snakk om knuste drømmer
Kanskje du har lyst å komme til Stavanger og passe på 720-literen min i jula. Jeg reiser på 4 ukers ferie til Brasil i dag. Men jeg reiser med uro i kroppen for jeg har akkurat avsluttet en varmekur mot prikkesyke og i dag morges hadde Fluval FX5 pumpa stoppet. Begynner å bli lei av den pumpa. Det er ikke første gang den stopper. Jeg fikk den i gang igjen etter å ha skrudd og fiklet litt, men jeg tenker med gru på hva som hender hvis den stopper mens jeg er borte. Sønnen min som skal passe karet er ganske grønn.
Postet 16.12.08 kl 07:08
Postet 16.12.08 kl 07:39