Bakrun som passer til tanganyika kar

Inaktiv bruker
noen som veit om ein billig og fin innvending bakgrunn?
Tropefisk er et lite utvalg med ikke alt for dyre bakgrunner.

Jon
Inaktiv bruker
er dette innvendig? i så fall va det drit billig...:P
Papillon Bakgrunner fra webzoo er veldig billige og passer bra i Tanganyika.
Inaktiv bruker
billig?xD
vel. Billigste jeg har funnet ihvertfall. :P Back to Nature modulene koster jo en arm i forhold.
zantoko
er dette innvendig? i så fall va det drit billig...:P


Ja, dette er innvendige bakgrynner.

Jon
Inaktiv bruker
NorthHawk
vel. Billigste jeg har funnet ihvertfall. :P Back to Nature modulene koster jo en arm i forhold. ;-)


di som jon bruce viste du då?:P
jeg har sett disse ja, men i mine øyne er de ikke bra nok. Jeg mener at skal du ha innvendig bakgrunn burde den se litt mer realistisk ut enn de.. Selvfølgelig bare min mening da.

Det er jo en del gode forslag på nettet om DIY bakgrunn også.
Lag din egen bakgrunn i ekte stein! Tåler mer enn et tynt plastflak og har et garantert ekte utseende.

Hvis du klarer å finne eller få tak i tynne steinbiter. Feks i et gammelt steinbrudd eller steinindustribedrifter (gravsteiner og monumentstein etc.) .

Jeg har tidligere stablet tynne biter av granitt løst oppetter bakveggen, men på et kar jeg nettopp har startet opp tok jeg meg tid til å lime steinene fast til bakglasset.
Først la jeg underlagsmatten slik at steinene har god støtte i bunnen. Stablet så en bredde med stein og festet hver stein med en liten dæsj silikon ved toppen på baksiden av steinen. Når første rad er herdet stablet jeg en ny bredde og ventet til det var herdet og så videre etc.

Ved å kun bruke en dæsj silikon ved toppen av steinen vil det være lett å kjære løs steinen med en kniv. Legger du for mye og for lange dæsjer med silikon kan det bli trøbbel hvis det sitter for godt når du skal ta vekk steinen.

På et kar som er oppe å kjører kan du bruke Orca undervannslim i stedet for silikon for å lime stein mot bakglasset. Jeg har igen erfaring med Orca, men har planer om å stable steinvegg i et annet kar uten å tømme det og da skal jeg bruke Orca (eller et lignende produkt som jeg venter på tilbakemelding ang. toksitet fra produsenten).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap