Takashi amano mester i aquascaping

Inaktiv bruker
følg denne linken og se hvorfår
Dæven døtte! Nå vet jeg hvor jeg skal linke om noen spør etter inspirasjon og tips til innredning!
Inaktiv bruker
Tante Astrid
Dæven døtte! Nå vet jeg hvor jeg skal linke om noen spør etter inspirasjon og tips til innredning!


hehe ja, helt enig.
Er ikke tvil om at Amano er mesteren
Noen av disse karene er forresten veldig dype og ikke minst store, ses spesielt godt på ett der han har skalarer som er fullvoksne utfra kroppsformen å dømme, men allikevel ser de ut som yngel i dette karet...
Inaktiv bruker
Jan Ove
Er ikke tvil om at Amano er mesteren:) Noen av disse karene er forresten veldig dype og ikke minst store, ses spesielt godt på ett der han har skalarer som er fullvoksne utfra kroppsformen å dømme, men allikevel ser de ut som yngel i dette karet...


ja det er eit klipp på youtube der han mater scalarene
og du ser jo godt når han står attmed det karet du snakker om (det med røttene stikker over vannoverflata?) så er karet nesten større enn han i høgde:P
Fant denne kjempegamle tråden Morsomt å se hvordan man begynte å se på Amanos verk på YouTube. Nå har dem sin egen kanal: ADA Veiw.
Er det mange som der på den av og til?
Jeg har blitt helt hektet på tanken om et skikkelig aquadesign-akvarium etter jeg så noen filmer fra TheGreenMachine på youtube, og senere fra Amanao.

Kanskje jeg kan tillate meg selv å reklamere litt for ADA Norge. Bestilte nylig 2stk av denne boken fra siden deres. Både jeg og damen er kjempefornøyd med den, og det er mange inspirasjonskilder til å sette opp et eget designakvarium, i tillegg til enkle guider om hvordan man kan gjøre det selv, og hva man trenger.

Boken er gratis, så det er kun frakt du betaler. Og jeg anbefaler boken på det varmeste.
Hansiman
Jeg har blitt helt hektet på tanken om et skikkelig aquadesign-akvarium etter jeg så noen filmer fra TheGreenMachine på youtube, og senere fra Amanao. Kanskje jeg kan tillate meg selv å reklamere litt for ADA Norge. Bestilte nylig 2stk av denne [URLBLOCK1] fra siden deres. Både jeg og damen er kjempefornøyd med den, og det er mange inspirasjonskilder til å sette opp et eget designakvarium, i tillegg til enkle guider om hvordan man kan gjøre det selv, og hva man trenger. Boken er gratis, så det er kun frakt du betaler. Og jeg anbefaler boken på det varmeste.


Takk for skrytet

Hvordan likte du den nye grå boken og 20års jubileum brosjyren? Lurer rett og slett på hva folk synes om disse brosjyrene
Har nylig kjøpt meg bok med Amanos "samlede verker". Mye vakkert der altså...
Er det den du kjøpte? Den er blant mine favoritter.

Takashi Amano har flere bøker. Både med akvarier og andre bilder. Kjempeflink fotograf. Har en DVD om ham, men bare på Japansk, så ikke mye forståelig Artig å se likevel...

Book of ADA er mer en produktkatalog med alle know-how og råd fra første steg, pluss at det er en del bilder av akvarier der også, selvsagt.
Har funnet linken til YouTube vidoe om den nye ADA boken. Den er nemlig mye finere enn den som ADA hadde før. Veldig profesjonell

Her er Amanos personlige side.
ADA Norge
Hvordan likte du den nye grå boken og 20års jubileum brosjyren? Lurer rett og slett på hva folk synes om disse brosjyrene :)


Både den grå boken og 20års jubileum brosjyren gir inspirasjon til eget oppsett. Nå gir hovedkatalogen selvfølgelig mest inspirasjon, men spesielt 20års-hefte viser jo de spesielle produktene som er gitt ut med dette designet på en veldig fin måte.

Jeg har akkurat kjøpt meg et 70liters akvarium jeg har planer om å prøve meg på aquascaping med, så jeg tenkte jeg skulle bestille aqua soil fra dere. Men akvariet jeg kjøpte krever en god del stell før det er klart for å begynne med noe som helst i det. Jeg ser også at det er en litt stygg ripe på fronten av det, så jeg må prøve å vekk feste til filteret som er på bakglasset, og heller snu akvariet så bakdelen blir forann, da glasset på baksiden ikke har noen skader.

Skulle gjerne satt opp et komplett akvarium fra ADA, men jeg begynner å jobbe som lærling til høsten, og inntekter blir det lite av framover.
Jeg var på akvariemesse i Aarhus i høst. Dem hadde invitert Takashi Amano med hjelpere. Han holdt et foredrag (med tolk) samt at han satte opp et plante kar mens vi så på.
Jeg var både i Århus i 2011 og i Hannover 2012, da Takashi Amano holdt sine foredrag. Fikk i tillegg snakke med han etterpå, spesielt i Århus var det en god anledning. Veldig rolig og klok man, egentlig ganske enkel å snakke med.

Har funnet noen lenker til video og bildeserier.

Fra Hannover

Fra Århus workshop

Fra Århus akvariet.
Hansiman
[QUOTE=ADA Norge]Hvordan likte du den nye grå boken og 20års jubileum brosjyren? Lurer rett og slett på hva folk synes om disse brosjyrene :)


Både den grå boken og 20års jubileum brosjyren gir inspirasjon til eget oppsett. Nå gir hovedkatalogen selvfølgelig mest inspirasjon, men spesielt 20års-hefte viser jo de spesielle produktene som er gitt ut med dette designet på en veldig fin måte.

Jeg har akkurat kjøpt meg et 70liters akvarium jeg har planer om å prøve meg på aquascaping med, så jeg tenkte jeg skulle bestille aqua soil fra dere. Men akvariet jeg kjøpte krever en god del stell før det er klart for å begynne med noe som helst i det. Jeg ser også at det er en litt stygg ripe på fronten av det, så jeg må prøve å vekk feste til filteret som er på bakglasset, og heller snu akvariet så bakdelen blir forann, da glasset på baksiden ikke har noen skader.

Skulle gjerne satt opp et komplett akvarium fra ADA, men jeg begynner å jobbe som lærling til høsten, og inntekter blir det lite av framover.

Det var godt å høre at brosjyrene var bra. De er såpass nye. at jeg selv ikke var sikker på deres kvalitet og påvirkningskraft Jeg selv likte veldig godt den gråe.

Skjønner det med økonomi. Jeg planlegger å utvikle videre tilbudet i Norge, så du kan kjøpe alt du trenger senere når du har råd Håper at snart kommer det en del varer i butikkene, dette synes jeg er mye bedre enn å selge på nettet. Det er alltid greit å ha ting i hendene, røre på de og se hvordan de fungerer og er laget.
ADA Norge
Håper at snart kommer det en del varer i butikkene, dette synes jeg er mye bedre enn å selge på nettet. Det er alltid greit å ha ting i hendene, røre på de og se hvordan de fungerer og er laget.


Er det noen butikker i Bergen som fører ADA sine produkter?

Personlig foretrekker jeg å handle på nettbutikker da prisene som regel er gunstigere her.
Hansiman
[QUOTE=ADA Norge]Håper at snart kommer det en del varer i butikkene, dette synes jeg er mye bedre enn å selge på nettet. Det er alltid greit å ha ting i hendene, røre på de og se hvordan de fungerer og er laget.


Er det noen butikker i Bergen som fører ADA sine produkter?

Personlig foretrekker jeg å handle på nettbutikker da prisene som regel er gunstigere her.

Nei, det er ingen i Norge eller andre nordiske land som selger ADA. Vi skal prøve å få det til. Problemet med vår nettbutikk er at man må betale synsykt mye i frakt, spesielt hvis man kjøper noe stort. Og problemet med butikkene er at de vil helst tjene 100% på det de selger, og da blir ADA virkelig altfor dyr (er dyr allerede, tenk at de vil ta dobbelt pris...) Så der ligger utfordringen for oss.
Det jeg liker godt er også nyhetsbrevet: Spesielt den tredje delen pleier å være nyttig, med svar på ulike spørsmål om aquascaping og planter.

Og så endelig har ADA begynt med videoer som viser hvordan man installerer og bruker deres produkter! Begynt med Super Jet filter ES600. Håper at det kommer flere slike videoer, hvor man kan se hvordan alt dette virker.

Det finnes også bra mange amatør-videoer på YouTube som viser hvordan man går frem helt fra begynnelsen.

Har dere også sett det digre akvariet som Amano bygde sist?
Tilfeldig bekjentskap
© Ib Damborg Karlsen
Reklame for plussmedlemskap