Hvordan innrede karet? kom med tips.

Jeg begynner å bli noe lei den innredninga jeg har. Eller oppsettet kan jeg vel si. Plantene har fått lov å gro som de vil og kan trygt si at de vokser med rekordfart! Føler jeg trenger litt tips egentlig på hvordan jeg skal forandre fra slik det ser ut nå. Snart så jeg tømmer alt av ting og begynner på nytt, men syntes ikke det er en så god ide heller.
Det ser jo slett ikke verst ut slik det er.
Men planter må stusses litt en gang i blant for å holde karet pent. Hvis du ønsker høye planter i karet så bør disse plasseres bakerst.

Men noen ganger blir man litt lei og ønsker forandring. Da kan det være litt kjekt å prøve ut noen nye plantetyper. Gjerne med litt andre farger (og form) enn de man har fra før.
Problemet er at jeg har vansker med å få tak i planter som er litt "uvanlige" her i Hønefoss. Finnes en dyrebutikk og de er ikke så flinke med å ta inn noe annet enn de såkalte vanlige plantene og de forbaskede stueplantene.
I stavanger er det flust av akvariebutikker, men utvalget er som du sier mest standard-planter. Mange butikker kan imidlertid bestille planter til deg hvis du har spesielle ønsker. Problemet for butikkene er at hvis de tar inn planter som er klassifisert som litt sære og vanskelige så får de en haug med klager, for det er ikke alle kunder som skjønner at noen planter krever litt mer enn andre.

Men gjennom våre venner her på akvaforum så er det jo mulig å få tak i mye fint. Jeg har faktisk kjøpt flere planter gjennom akvaforum enn i akvariebutikken.

Hvis butikkene er redd for klager, så fatter hvertfall ikke jeg hvorfor de selger stueplanter som akvarieplanter.....
Ikke som en negativ omtale av butikken her, men jeg ville at de skulle bestille vasspest. Tja, resultatet ble Cabomba.....

Vel vel nok om det. Jeg får følge med her inne og kaste meg på annonser hvis det dukker opp planter som kan være av interesse.
Tenkte kanskje jeg skulle ha inn flere røtter etter at plantene er stussa skikkelig, men bakdelen er mer brunt vann da.
Tilfeldig bekjentskap
© RHD2011
Reklame for plussmedlemskap