Tanganyikasjøen

Hei hei

Nå som jeg har fått meg et 250liters akvarie i hus tenkte jeg å flytte over min sør-amerikanske selskaps biotop :P

Å da får jeg et 125liters akvarie ledig. Med det kunne jeg tenkt meg å prøvd noe nytt, å vil derfor har et artsakvarium med Prinsessen av Burundi. Prøve meg på oppdrett av denne arten.

Så det jeg egentlig vil spørre om er, hvordan burde dette innredes ?

Etter hva jeg har forstått so er det svært få planter i denne sjøen samt malawi. Så om noen kanskje kunne forklart litt fordeler å ulemper osv med
et slikt Tanganyika akvarium.

Jeg har også et spørsmål til om jeg har havnet i rett underfora, å det er: Hvordan blir algedannelsen i et akvarie uten planter, sugemaller etc.

Mvh Christoffer
Er ikke sikkert dette er "det rette" men min erfaring tilsier at masse stein som gir godt med skjulesteder og masse sirkulasjon er det som skal til for at prinsessene skal trives. Jeg bruker lavastein, granitt og kalkstein og har grov grus som de liker å flytte på og jeg tror dette er bedre enn fin sand. Det er i hvertfall ikke noe fare for at akvariegrus blir for stor. Jeg har sett prinsessene mine flytte lavasteiner på størrelse med et kronestykke og vel så det. De har over tid laget seg et eget kanalsystem i undelaget der det er plass til en bunch yngel nåpr de blir skremt.
Har et bilde av en gammel steinstabling på min profil, men du skjønner sikkert konseptet - Masse stein!
Noen som har noe inspill på bunn subtrat ?

malawi grus ? :P
fint bunnsubstrat... da de siler sanden mellom gjellene... og liker og grave
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap