- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Anderledes inreding av en 15 litters kjøleskapsskufe
Anderledes inreding av en 15 litters kjøleskapsskufe
Inaktiv bruker
hei jeg har tat meg tid til å inrede et av mine 2 15 littes kjøleskasskufer til en fensi akvarium inredingen er med kokt valnøteskal og bygesan.av planter jeg har oppi nå så er det en litten dot med javamose lit pristela stratoites til overflaten.av dyr jeg skal ha i det så blir det en litten grupe med dvergtankarpe og en rekeart av noe slag =
her er hele akvariumet
her er et valnøteskals overflate
her er et valnøteskals underside
ps:bare komm med forslag til planter jeg kan ha i dete akvariumet som tåler got med lys en dag og kjempedorligt med lys en aen dag =
her er hele akvariumet
her er et valnøteskals overflate
her er et valnøteskals underside
ps:bare komm med forslag til planter jeg kan ha i dete akvariumet som tåler got med lys en dag og kjempedorligt med lys en aen dag =
Postet 20.02.09 kl 19:55
Endret: 20.02.09 kl 20:00
Hehe, artig bruk av en kjøleskapskuffe må jeg si! Lett å se at du er hardt angrepet av litersyken. ;D Tenker typen min hadde blitt bra frustrert om jeg hadde gjort det samme, hihi.
Kommer ikke på noen andre planter du kunne valgt, javamose liker seg jo godt i litt dunkelt lys noe som pistiaen sørger for, så for meg virker det som en grei løsning med det du har.
Kommer ikke på noen andre planter du kunne valgt, javamose liker seg jo godt i litt dunkelt lys noe som pistiaen sørger for, så for meg virker det som en grei løsning med det du har.
Postet 20.02.09 kl 20:23
Inaktiv bruker
det står i vindue så det blir vel lit mer lyt om sommeren en på vinteren =
Postet 20.02.09 kl 20:30
Inaktiv bruker
Hvis det skal bli dekket med planter ville det vært et syn med enten dvergsverdplante eller pistia(den blir muligens litt høyI :o)
Postet 20.02.09 kl 21:08
Inaktiv bruker
jeg tror at den dere dvergsverdplanten ikke komer til å trives i så svakt lys så den kommer jeg ikke til å ha i dette akvariumet =
Postet 20.02.09 kl 21:29
Hmmm, hva med å bruke alger som plante/ dekorasjon? Leste en artikkel her med en som satt opp et akvarie med steiner og sandbunn, så satte han det frem i lyset ei stund slik at det grodde masse forskjellige alger i. Til slutt klippet han til og luket algen og det ble utrolig pent! Veldig naturlig. Vet ikke hvordan det hadde funket i din skuffe da. Skal se om jeg finner den og linke til den. Veldig inspirerende ihvertfall, om du ikke har lest den alt.
Postet 20.02.09 kl 21:47
Her er den! Er jo den første artikkelen om alge, så godt mulig du har lest den. Tøft er det ihvertfall, har lyst å prøve det selv en gang.
Lenge siden jeg har lest det, ser at han bruker lysrør og co2 men det blir da en god del alger bare av sollys og.
Lenge siden jeg har lest det, ser at han bruker lysrør og co2 men det blir da en god del alger bare av sollys og.
Postet 20.02.09 kl 21:50
Endret: 20.02.09 kl 21:52
Inaktiv bruker
jo den har jeg lest et par hudre gager alerede men jeg har planer om å ha noen cryptokoryner å i dete akvariumet og kansje en stengelplante som tåler dorligt med lys veldigt got =
Postet 20.02.09 kl 21:51
Inaktiv bruker
Postet 20.02.09 kl 22:19
Inaktiv bruker
tusen takk for tips Pleco man
Postet 20.02.09 kl 22:26
Inaktiv bruker
*nesa i sky* =D
:P
:P
Postet 20.02.09 kl 22:30
Inaktiv bruker
et nyt bilde jeg tok netopp =
Postet 21.02.09 kl 18:34
Endret: 21.02.09 kl 18:36
Inaktiv bruker
et nyt bilde nå har det kommet innd cryptocoryne wenti og mere javamose i dete akvariumet
ps.håper dere kan lese det jeg har skrevet =
ps.håper dere kan lese det jeg har skrevet =
Postet 26.02.09 kl 20:52
Endret: 26.02.09 kl 20:54
Inaktiv bruker
jeg har vert dorlig med å oppdatere dene tråden men nå leger jeg ut et bilde av vordan det ser ut nå.det har fremdeles ikke komet fisk til dete akvariume heler ikke reker men det kommer eter vert =
sån ser karet ut i dag =
sån ser karet ut i dag =
Postet 11.04.09 kl 14:14
Postet 11.04.09 kl 20:45
Inaktiv bruker
ja geg brukte litt hornblad som jeg hade luket ut fra et av mine andre kar so jeg har =
Postet 11.04.09 kl 22:06
Postet 12.04.09 kl 00:09
Inaktiv bruker
jo men algene har ikke komet så got i gang.med untak på sanen det er det mye alger =
Postet 12.04.09 kl 10:35
Det går rykter om at hornblad hindrer algevekst, så hvis jeg har forstått deg slik at du vil ha masse alger i karet karet bør du ikke ha hornblad der.
Postet 12.04.09 kl 13:38
Inaktiv bruker
nei jeg helst ikke ha alger i det karet men det kommer for det av og til er direkte solys på dete akveriumet =
Postet 12.04.09 kl 17:05