- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Slim på røttene..
Slim på røttene..
Hadde to store mangroverøtter kjøpt på dyrebutikken oppi akvariet på fredag, over natta dannet det seg et hvitt litt gjennomsiktig slim på røttene som ble bare værre og værre. har nå tatt røttene ut og byttet vann i akvariet. røttene har jeg lagt i vann i en balje.
hva er dette og hvordan blir jeg kvitt det? vil jo gjerne ha røttene i akvariet.
bildet er av røttene uten slim, bare for å vise hvor store de er hvis det er relevant.
hva er dette og hvordan blir jeg kvitt det? vil jo gjerne ha røttene i akvariet.
bildet er av røttene uten slim, bare for å vise hvor store de er hvis det er relevant.
Postet 22.02.09 kl 20:39
Endret: 22.02.09 kl 20:41
Postet 22.02.09 kl 20:42
Slimet er sopp som dannes fordi næring siver ut av røttene. Helt ufarlig og forsvinner av seg selv etter hvert. Du kan jo stikke slangen bort ved vannbytter og suge det opp siden det sitter veldig løst. Enkelte fisk ser til og med ut til å spise denne soppen.
Uansett - det er ikke farlig og vil avta og forsvinne helt etter hvert. Hvor lenge varierer siden det kommer an på hvor mye næring som må sive ut først
Uansett - det er ikke farlig og vil avta og forsvinne helt etter hvert. Hvor lenge varierer siden det kommer an på hvor mye næring som må sive ut først
Postet 22.02.09 kl 20:43
Hvis du søker på "Redmoor og sopp" så får du noen treff.
Dette er helt normalt på disse røttene. Det forsvinner etterhvert
Dette er helt normalt på disse røttene. Det forsvinner etterhvert
Postet 22.02.09 kl 20:43
Postet 22.02.09 kl 21:08
Postet 22.02.09 kl 21:10
Postet 22.02.09 kl 21:23
Postet 22.02.09 kl 22:00
Postet 22.02.09 kl 22:24
Inaktiv bruker
Slik slim er vanlig på bjørke- og trollbjørkegreiner der greien/roten ble knekt av ,vanligvias da........
:P
:P
Postet 22.02.09 kl 22:36
Postet 30.09.10 kl 21:26
Opplevde akkurat det samme idag, puttet oppi ett kakaoskall og ett kokosblad igår kveld. Sammen med min nye kampfisk. Noen som vet om det går bra forresten? Har sett at mandelblad ofte brukes bl.a. Kokte skallene først. Våknet også opp til slimhelvete idag, og så fint som det var igår! Blir vel yppige vannskift noen dager.
oi, nå så jeg at det var en veeeldig gammel tråd ;P
oi, nå så jeg at det var en veeeldig gammel tråd ;P
Postet 01.10.19 kl 11:00
Endret: 01.10.19 kl 11:01