Råd

trenger noen tips angående planter, synes akvariet har blitt litt glossy.
hva synes dere om oppsettet?
jeg klarer aldri å bli fornøyd selv er alltid ett eller annet som ikke stemmer fint med tilbakemeldinger både ris og ros.
øhm, jeg synes det egentlig så bedre ut enn de fleste akvarium som det er? Særlig siden ikke alle planter er festet til bunnen, personlig så liker jeg best å holde meg til grønne planter, men kanskje det hadde gitt deg noe sinnsro å sette inn en rød en?
Så ikke så verst ut dette, men husk å gruppere like planter.
Ludwigiaen blir fin og buskete om du trimmer den før den blir så lang som den er med deg.
takk for det. ja jeg er enig.

jeg har et fryktelig dårlig kamera så akvariet blir veldig blast, det er faktisk litt mørkere enn det vises her.
må skaffe meg et ordentlig kamera tenker jeg.

Jan Ove
Så ikke så verst ut dette, men husk å gruppere like planter. Ludwigiaen blir fin og buskete om du trimmer den før den blir så lang som den er med deg.

hvor burde jeg plante ludwigiaen?
Fint akvarie.
Jeg er også den typen som aldri blir fornøyd uansett :P

Jeg synes det var fint, men det gir en litt rotete følelse når ikke alle plantene er festet til bakken.. Om du planter alt hadde det sett bedre ut.

Om det var noe jeg skulle klage på så var det dette..
Måtte jo se grundig etter
Eg likte dette oppsette, ganske perfekt synest eg, synest det var fint med planter opp i høyden eg. gir det 8 utav 10 i karakter
Jan Ove
Så ikke så verst ut dette, men husk å gruppere like planter. Ludwigiaen blir fin og buskete om du trimmer den før den blir så lang som den er med deg.

tomandre
hvor burde jeg plante ludwigiaen?


Du har et flott akvarium allerede Men du verker tydeligvis litt i fingra etter å få det enda finere, så her er et forslag fra meg du kunne prøve om du vil

Du burde samle Ludwigia'ene i en løs gruppe på kun et sted i karet. Samlet men ikke trøkket sammen (da mister de bladene nederst pga lite lys).
Det er en annen farge på disse enn resten, og det gjør at de kan bli et flott blikkpunkt. Sånn du har det nå, er det litt av dem histen og pisten. De fleste stilkplanter ser tynne ut om de står alene. De gjør seg nesten alltid best i grupper, så de blir fyldigere.
Knip gjerne av de nederste stilkhalvdelene og kast den nederste delen. Sørg for at ikke alle Ludwigiaene blir like lange. Noen korte (foran i gruppen) og noen litt lengre bakover. To-tre ulike lengder blir pent når toppene snur seg mot lyset og ses fra frontglasset

Jeg ville forsøkt en plassering ørlittegrann til høyre for den scalaren som svømmer foran trerota som er innfelt i bakgrunnen på dette bildet ditt

[External Image]
Råd
har kjøpt nye planter.
byttet ut ludwigia`n med en annen type ludwigia som heter repens rubin, og en cryptocoryne so heter wendii tropica + noen pogostemon helferi.

tok ut den gamle ludwigi`n som er betraktelig lysere en den jeg har kjøpt inn og har plasert den og cryptocorynen ganske nært hverandre, tror jeg fikk plasert den der som mona mente jeg skulle plante den. byttet plass på java bregnen og gullerot gresset pogostemon helferiene plantet geg helt inntill front glasset. skall gå til innkjøp av en lotus zenkeri.

slik ser akvariet ut nå etter nyinnkjøpene
glemte å spørre om hva dere synes og tar i mot råd og synspunkter på plantingen av de nye og gamle plantene. hva mener dere om lotusen, hvor burde den stå? burde jeg la være å kjøpe den, kansje det er nok planter, synes selv at akvariet ser veldig grønt og glossy ut nå, men det er som sakt ny plantet.
regner med at ludwigiaen kommer til å bli utrolig vakker etter at den har vokst seg til.

tusen takk for flotte tips og synspunkter på akvariet mitt.
jeg synes dette var kjempefint jeg =)

hadde det vært mitt akvarie ville jeg ikke putta i mer planter, men det er fordi jeg personlig ikke synes det er spesielt fint med for mange planter. Smaken er forskjellig
Synes det ble bra jeg. Fint når man plante i grupper :o) Har det samme dilemmaet selv jeg .
takk for skryt og tips.

legger ved noen bilder til.
hva synes dere?
og to bilder fra 63 literen.

det er noe galt med dette oppsettet er ikke helt sikker på hvordan jeg skal klare å få harmonien i akvariet mellom plantene?
synes det er så rotete
tenker på 240l.
Kanskje du kan finne litt inspirasjon på Aquascapingworld sine sider. Her, her og her finner du eksepler på nyttige og inspirerende artikler på den siden.
Tante Astrid
Kanskje du kan finne litt inspirasjon på [URLBLOCK1] sine sider. [URLBLOCK2], [URLBLOCK3] og [URLBLOCK4] finner du eksepler på nyttige og inspirerende artikler på den siden.

tusen takk for linkene...
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap